نسبت به اهل آثار خلاقانه، ما دیدگاه بی‌تفاوت و جلبکننده‌ای نداریم.

نگاه کوتاه‌بینانه و قبضی به اهالی هنر نداریم

0 نظر


وزیر میراث و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره اجرایی شدن طرح حریم مجموعه صحنه نمایش شهر صحبت کرده است. او به نگرانی هنرمندان درباره حریم مجموعه صحنه نمایش اشاره کرده و از مجموعه‌های همکار آن‌ها در رفع این نگرانی‌ها قدردانی کرده است. وزیر بیان کرده است که صحنه نمایش اصیل است و هنرمندان صحنه نمایش در هنر هفتم و تلویزیون نقش مهمی دارند. همچنین وزیر بیان کرده است که وزارت میراث و ارشاد اسلامی از هنرمندان صحنه نمایش حمایت جدی می‌کند و به هر موضوعی که در چارچوب مقررات به رونق آثار خلاقانه کمک کند، کمک می‌کند و هیچ محدودیتی ندارد. در ادامه، وزیر نیز به طولانی شدن مدت زمان اجرایی شدن طرح حریم مجموعه صحنه نمایش اشاره کرده و بیان کرده است که بهترین هنرمندان صحنه نمایش در وزارت میراث و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت هستند. در پایان، وزیر نیز به رشد حجم کار و حمایت مالی وزارت ارشاد از صحنه نمایش در سال ۱۴۰۱ اشاره کرده و بیان کرده است که آثار خلاقانه باید در تمام کشور مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر میراث و ارشاد اسلامی ظهر شنبه ۲ دی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی طرح حریم مجموعه صحنه نمایش شهر، در جمع خبرنگاران درباره اجرایی شدن این طرح گفت: هنرمندان دچار نگرانی‌هایی نسبت به حریم مجموعه صحنه نمایش شهر بودند و ما برای رفع این نگرانی‌ها با مجموعه‌های همکار دیگر رایزنی و گفت‌وگو کردیم. من از مجموعه‌های همکار که در اجرایی شدن این طرح همراهی کردند، قدردانی می‌کنم. امیدواریم این کار باعث رفع دغدغه هنرمندان صحنه نمایش شود.

وی یادآور شد: اصحاب صحنه نمایش از شریف‌ترین و اصیل‌ترین اقشار هنری ما هستند. صحنه نمایش آثار خلاقانه پایه است و در هنر هفتم و تلویزیون هنرمندان صحنه نمایش کار را ادامه داده‌اند. بنای ما در وزارت میراث و ارشاد اسلامی حمایت جدی از هنرمندان اصیل صحنه نمایش است.

وزیر میراث و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما به هر موضوعی که در چارچوب مقررات به رونق آثار خلاقانه بیانجامد، کمک می‌کنیم و هیچ محدودیتی نداریم. هیچ نگاه کوتاه‌بینانه و قبضی که اهالی آثار خلاقانه را دچار مشکل کند، میان همکاران من نیست مگر اینکه اصل کار دچار خدشه شده باشد. امروز بهترین بچه‌های هنری کشور در بخش صحنه نمایش وزارت میراث و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

اسماعیلی درباره مدت‌زمان مدنظر برای پایان طرح حریم مجموعه صحنه نمایش شهر، اظهار کرد: کارکردن در شلوغ‌ترین مکان شهر کار سختی است. دوستان زمان‌بندی یک‌ساله را در نظر گرفته‌اند که از امروز شروع می‌شود. من تاکید کرده‌ام که کیفیت فدای سرعت کار نشود. ما تمام نقدینگی را در اختیار پیمانکار این کار قرار داده‌ایم.

وی درباره وضعیت حمایت مالی وزارت ارشاد از صحنه نمایش، یادآور شد: میزان حجم کاری ما در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۴۰۰، بالای ۶ برابر افزایش پیدا کرده است. علیرغم اینکه امسال معاون هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی نگرانی‌هایی داشتند کارها رونق پیدا کرده است و جشنواره صحنه نمایش مناطق راه افتاده است. هنر هفتم و صحنه نمایش فقط معطوف به تهران و مرکز نیست، این مرکز نمادین است و آثار خلاقانه باید در تمام کشور مورد توجه قرار گیرد.


نتیجه‌ی این متن این است که هنرمندان دچار نگرانی بودند که توسط راه‌اندازی طرح حریم مجموعه صحنه نمایش شهر، حقوق آن‌ها ضربه می‌بیند. اما وزیر میراث و ارشاد اسلامی اعلام کرد که با مجموعه‌های همکار خود برای حل این نگرانی‌ها رایزنی کرده است و از همکاری این مجموعه‌ها در اجرای طرح قدردانی می‌کند. او بیان کرد که صحنه نمایش به عنوان یکی از پایه‌های آثار خلاقانه و هنرمندان صحنه نمایش در حوزه‌های دیگر نیز فعالیت می‌کنند و وزارت میراث و ارشاد اسلامی حمایت قوی از این هنرمندان دارد. وزیر انتظار دارد که راه‌حلی برای رفع نگرانی هنرمندان صحنه نمایش شهر به‌دست آید. همچنین او اعلام کرد که وزارت میراث و ارشاد اسلامی هر چه کمکی برای رونق آثار خلاقانه بیانجامد، آن را انجام خواهد داد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. او بیان کرد که آثار خلاقانه‌های صحنه نمایش، هنر هفتم و تلویزیون همگی بخش‌های مهمی از آثار خلاقانه هستند و هنرمندان در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند. همچنین وزیر اعلام کرد که وزارت میراث و ارشاد اسلامی تمام نقدینگی‌ها را برای پیمانکار طرح حریم مجموعه صحنه نمایش شهر در نظر گرفته است و تاکید دارد که کیفیت کار فدای سرعت نشود. او یادآور شد که حجم کار صحنه نمایش در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است و گرچه برخی نگرانی‌ها وجود داشت، اما کارها رونق پیدا کرده و جشنواره‌های صحنه نمایش در مناطق برگزار شده است. همچنین او بیان کرده است که هنر هفتم و صحنه نمایش نه تنها مختص تهران هستند بلکه باید در تمام کشور حمایت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *