تحلیل استراتژیک حکومت سیزدهم در حوزه فضایی

نگاه دولت سیزدهم به حوزه فضایی نگاهی راهبردی است

0 نظر


در جلسه هیات وزیران، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات، عیسی زارع پور، اعلام کرد که حکومت سیزدهم برای اولین بار موفق به پرتاب ماهواره به مدار ۷۵۰ کیلومتری شده است. این پرتاب، دهمین پرتاب در حکومت سیزدهم بوده و نشان از تلاش های انجام شده در این زمینه دارد. وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات همچنین به نکاتی در مورد اهمیت مدار کروی ماهواره و طول عمر بیشتر آن اشاره کرد و تاکید کرد که حوزه فضایی نیز یکی از اولویت های حکومت سیزدهم است. همچنین، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات در رابطه با ضمانت اخذ ۳۰ درصدی مبلغ تعهدات از اپراتورها اطلاعاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، عیسی زارع پور وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران پرتاب موفق ماهواره در چند روز گذشته اظهار داشت: این اتفاق دهمین پرتاب در حکومت سیزدهم بود. این پرتاب ثمره کارهایی است که در این حوزه انجام می‌شود. ما برای اولین بار به مدار ۷۵۰ کیلومتری دست پیدا کردیم و مدارهای ما در این مسافت تثبیت شدند.

وی عنوان کرد: این پرتاب برای اولین بار در حکومت صورت گرفت که مدار کروی است و طول عمر ماهواره در آن بیشتر است. با تعداد دفعات کمتری می‌شود عرض بیشتری را تصویر کرد و سایر مزایا از این دست رخ می‌دهد. نگاه حکومت سیزدهم به حوزه فضایی نگاهی راهبردی است.

وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات در رابطه با ضمانت اخذ ۳۰ درصدی مبلغ تعهدات از اپراتورها گفت: روز گذشته جلسه‌ای با اپراتورها برگزار شد و داشبوردی رونمایی شد که این اقدامات را به نمایش می‌گذارد.

تکمیل می‌شود…


ماهواره با موفقیت پرتاب شده و به مدار ۷۵۰ کیلومتری دست یافت. برای اولین بار در حکومت سیزدهم پرتاب صورت گرفته است که مدار کروی دارد و طول عمر ماهواره در آن بیشتر است. با کاهش تعداد پرتاب‌ها می‌توان بیشترین تصویر را به دست آورد و سایر مزایا نیز وجود دارد. در جلسه با اپراتورها داشبوردی نمایش داده شد که اقدامات انجام شده را نمایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *