: نهایت وقت رسیده است تا افسانه‌های تمیزکاری را فراموش کنید، زیرا همه‌ی آنچه شنیده‌اید دروغ بوده!

تمیز کردن یکی از فعالیت‌های روزمره‌ای است که برای بسیاری از افراد از طریق آموختن از دیگران یاد گرفته می‌شود. از این طریق می‌توان در مورد روش‌ها و تکنیک‌های مختلف تمیز کردن از آشنایان و افراد مختلف آموخته شده، اما گاهی این توصیه‌ها ممکن است اشتباه و حتی خطرناک باشند. توصیه‌هایی که از منابع مانند تیکتاک، یوتیوب، اینستاگرام و بلاگرهای مختلف تأیید می‌شوند، ممکن است دقت و اهمیت لازم را نداشته باشند. در این مطلب با ۹ افسانه تمیزکاری که ممکن است صحیح نباشند، آشنا می‌شویم. این افسانه‌ها شامل مواردی مانند شستن تابه‌های چدنی با صابون، استفاده از وسایل خود تمیز شونده، شستن لباس‌ها همیشه در منابع آبی سرد، استفاده از مطبوعات برای تمیز کردن شیشه‌ها، استفاده از اسپری مو برای پاک کردن لکه جوهر، شستن ماشین با مایع ظرفشویی، استفاده از سرکه برای تمیز کردن همه چیز، شستن ظروف با دست بهتر از ماشین ظرفشویی، و استفاده از شوینده لباسشویی برای تمیز کردن کف‌ها می‌باشند. این افسانه‌ها و توصیه‌ها ممکن است مشکلات و مشکلات بزرگ‌تری را برای شما به همراه داشته باشند. لذا بهتر است هنگام تمیز کردن، از منابع معتبر و اطلاعات صحیح استفاده کرده و با توجه به نکات مشخص، به تمیزکاری بپردازید.

برای بسیاری از افراد، تمیز‌کردن به صورت ناقص و از طریق منابع مختلف آموخته می‌شود. ممکن است یکی از والدین شما راز پاک کردن لکه‌های خون را به شما بگوید و دیگری به شما یاد بدهد که چگونه ماشین خود را بشویید، مادربزرگتان هم لیستی از قوانین مراقبت از ماهیتابه چدنی مورد علاقه‌اش را قبل از اینکه آن را به شما امانت دهد، به شما می‌گوید که چگونه قابلمه چدنی را تمیز بشویید. در دوران مدرن نیز، توصیه های تمیز کردن ممکن است از منابعی مانند تیکتاک، یوتیوب، اینستاگرام و بلاگرهای مختلف به شما گفته‌شوند.

اما اگر تکنیک‌های تمیز کردنی که در طول سال‌ها با هم ترکیب کرده‌اید، بهترین روش برای استفاده نباشند، چه؟ یا بدتر از این، اگر خطرناک باشند، یا صدمات پرهزینه و غیرقابل جبرانی ایجاد کنند، چه؟ در این مطلب با ۹ افسانه تمیزکاری که صحت ندارند، همراه شما هستیم.

باورهای غلط تمیزکاری

نه افسانه غلط تمیزکاری

تابه‌های چدنی را نمی‌توان با صابون شست

وسایل خود تمیز شونده هستند

نادیده گرفتن نیاز به تمیز کردن وسایلی که برای تمیز کردن چیزهای دیگر استفاده می‌شوند، آسان است، اما لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی باید به طور مرتب تمیز و نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که به درستی کار می‌‌کنند. تمیز کردن و تعمیر و نگهداری معمول این لوازم همچنین تضمین می‌کند که دستگاه‌ها باعث بروز خطرات ایمنی نمی‌شوند و از بروز آسیب‌های طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

لباس‌ها را همیشه در منابع آبی سرد بشویید

شستن لباس‌ها در منابع آبی سرد توصیه می‌شود – به استثنای برخی موارد. در حالی که منابع آبی سرد باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می شود و با لباس ملایم‌تر برخورد می‌کند، شرایطی وجود دارد که شستشوی لباس‌ها در منابع آبی گرم یا حتی داغ توصیه می‌شود؛ مانند اقلام بسیار کثیف، برخی از لباس‌های سفید و هر چیزی که توسط فردی که بیمار بوده است، پوشیده شده. این موارد بهتر است در منابع آبی گرم یا داغ شسته شود.

از مطبوعات برای تمیز کردن شیشه‌ها استفاده کنید

ایده پشت استفاده از مطبوعات برای تمیز کردن پنجره‌ها ایده خوبی است: مطبوعات می‌تواند شیشه را بدون برجای گذاشتن پرز یا رگه خشک کند. با این حال، استفاده از مطبوعات برای تمیز کردن پنجره‌ها منسوخ شده است – چون به سادگی گزینه‌های بسیار بهتری وجود دارد. به جای مطبوعات، که می‌تواند لکه جوهر روی دست شما به جای بگذارد، توصیه می‌کنیم هنگام تمیز کردن پنجره‌ها و سایر سطوح شیشه ای از یک پارچه میکروفیبر یا یک اسکاج استفاده کنید.

باورهای رایج اما اشتباه تمیزکاری

اسپری مو لکه جوهر را از بین می برد

ایده استفاده از اسپری مو برای از بین بردن لکه جوهر این است که الکل موجود در اسپری مو باعث محو شدن و حذف جوهر می شود. در حالی که درست است که الکل لکه های جوهر را از بین می برد، اکثر فرمول های مدرن اسپری مو دیگر به الکل به عنوان یکی از مواد فعال وابسته نیستند. بعلاوه، اسپری مو پسماندهای چسبناکی بر جای می‌گذارد که به خودی خود می‌تواند لکه‌ای بر جای بگذارد. آن را به نفع گزینه های بهتر برای از بین بردن لکه جوهر نادیده بگیرید.

بیشتر بخوانید: هشدار! ۹ چیزی که نباید زیر سینک آشپزخانه یا دستشویی نگهداری کنید

ماشین خود را با مایع ظرفشویی بشویید

تعداد افرادی که از مایع ظرفشویی رقیق شده برای شستن نمای بیرونی خودروی خود استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است، اما این ایده اشتباهی است: مایع ظرفشویی می تواند لایه موم محافظ وسایل نقلیه را از بین ببرد و رنگ را در برابر خط و خش، زنگ زدگی و بریدگی آسیب پذیر کند. در عوض، از مایع کارواش استفاده کنید، که برای استفاده روی رنگ، پوشش روی رنگ و موم وسایل نقلیه فرموله شده است.

سرکه می‌تواند همه چیز را تمیز کند

درست است که سرکه سفید مقطر یک ماده تمیزکننده همه‌کاره است که می‌تواند برای بسیاری از تمیزکاری‌های خانه استفاده شود. اما برخی از اقلام و مواد معمول خانگی مانند سنگ مرمر، گرانیت، دوغاب، لوازم الکترونیکی و لاستیک وجود دارد که برای جلوگیری از بروز آسیب‌های پرهزینه، نباید آن‌ها را با سرکه تمیز کرد.

شستن ظروف با دست کارآمدتر از استفاده از ماشین ظرفشویی است

شستن ظروف در ماشین ظرفشویی، به جای دست، باعث صرفه جویی در مصرف منابع آبی و انرژی می شود و همچنین ظروف را کارآمدتر از شستشوی با دست تمیز می‌کند. در حالی که کار کردن با لود کامل در ماشین ظرفشویی حالت ایده آل است، اما باز هم حتی یک لود کوچک ماشین ظرفشویی از نظر مصرف منابع آبی و انرژی بسیار کارآمدتر از شستن ظروف با دست است.

شوینده لباسشویی یک کف شوی موثر است

توصیه‌های بدی برای تمیز کردن در برنامه تلفن همراه تیکتاک وجود دارد، از جمله استفاده از تایدهای شوینده لباس برای ساخت محلول تمیز کردن کف‌ها. استفاده از مواد شوینده لباسشویی به عنوان محلول پاک کننده به خودی خود و بالقوه ناایمن است و احتمالاً باعث آسیب پرهزینه و غیرقابل برگشت به چوب سخت، چوب‌های سخت فناوری طراحی شده و کفپوش‌های لمینت‌شده می‌شود. در عوض، به جای استفاده از تاید لباسشویی از مواد تمیزکننده‌ای استفاده کنید که برای نوع یا انواع خاص کفپوش خانه شما طراحی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: ۷ مکانی که فراموش می کنید تمیز کنید

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت دیجیاتور به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *