برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو با شرکت ۳ هزار تاجر خارجی

نمایشگاه ایران اکسپو با حضور ۳ هزار تاجر خارجی برگزار می شود


در این متن آمده است که نمایشگاه ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار می‌شود و امسال نیز با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشورهای مختلف دنیا برگزار خواهد شد. این نمایشگاه در هفت گروه کالایی مختلف برگزار می‌شود و هدف آن افزایش مبادلات تجاری، رونق ساخت و ساز و ایجاد گفتمان جدید مالی-تجاری با کشورهای دیگر است. اتاق مشترک بازرگانی نیز باید سیستم راهبردی خود را مشخص کند تا مشکلات ارتباط بین کشورها را حل کند. اتاق‌های مشترک ایران با کشورهای مختلف دنیا همکاری می‌کنند و باید به این همکاری‌ها اهمیت بدهند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی چاغروند، معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران در نشست معاونت بین‌الملل اتاق ایران و نمایندگان اتاق‌های مشترک اظهار کرد: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های فروش خارجی جمهوری اسلامی ایران) از سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شده؛ امسال هم قرار است این نمایشگاه در اردیبهشت‌ماه با پیش‌بینی حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشورهای مختلف دنیا برگزار شود.

وی افزود: این نمایشگاه در حوزه فروش خارجی در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، زراعت و شیلات؛ تولیدی؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و مسافرت و توریسم؛ دارو، تجهیزات علوم درمانی و محصولات شیمیایی؛ تولیدی ساختمان و خدمات فنی و فناوری طراحی و گروه پتروشیمی برگزار خواهد شد.

چاغروند اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو چند هدف شامل افزایش مبادلات تجاری، رونق ساخت و ساز و اشتغال شرکت‌های ایرانی سوق دادن فضای کسب‌وکار بخش خصوصی به عرصه بین‌الملل و ایجاد گفتمان جدید مالی-تجاری و صنعتی با کشورهای مختلف دنیا و غیره، دارد.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین نیز در این نشست عنوان کرد: باید اول نیازها مشخص شود، وظیفه اتاق مشترک بازرگانی ساختن مسیر ارتباط بین دو کشور است. اما ما چه فهم مشترکی از اتاق‌ها داریم که می‌خواهیم این مشکلات را حل کنیم؟ برای همین باید اول سیستم راهبردی ما مشخص شود.

همچنین روشن‌علی یکتا، نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: اتاق‌های مشترک شخصیتی مستقلی دارند و زیرمجموعه هیچ جا نیستند و می‌توانند راهنمایی برای اتاق ایران باشند. ما کارمند اتاق ایران نیستیم. برای رسیدن به هدف‌های عنوان‌شده باید ستاد هماهنگی تشکیل شود که در آن اتاق مشترک باید تعیین‌کننده است. اتاق مشترک خبرگان بازرگانی با کشور هدف هستند و باید به این جایگاه اهمیت داده شود.


با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو، امیدواریم مبادلات تجاری، ساخت و ساز و اشتغال در شرکت‌های ایرانی افزایش یابد و فضای کسب‌وکار بخش خصوصی به عرصه بین‌الملل گسترده شود. ایجاد گفتمان جدید مالی-تجاری و صنعتی با کشورهای مختلف دنیا نیز اهداف دیگری از برگزاری این نمایشگاه است. همچنین، تعیین سیستم راهبردی و ایجاد ستاد هماهنگی برای رسیدن به این اهداف بسیار حیاتی است. اتاق‌های مشترک با شخصیت مستقلی که می‌توانند به اتاق ایران در راه‌های مختلف راهنمایی کنند، نیز می‌تواند نقش بسیار مهمی در این راه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *