نرخ عوارض تن – کیلومتر از اول دی ماه اصلاح گردید.

نرخ عوارض تن - کیلومتر از ابتدای دی ماه اصلاح شد


داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور، در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی موضوع عوارض ترانزیت کالاهای ترانزیتی از قلمرو کشور را با اصلاح عوارض تن کیلومتر اعلام کرد. در نامه آمده است که شورای دانش مالی در جلسه ای درخواست وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح نرخ تن کیلومتر کالاهای ترانزیتی را تصویب کرده است. به طبق این تصویب، نرخ عوارض ترانزیت کالای ترانزیتی از دی ماه ۱۴۰۲ به ازای هر تن کیلومتر به میزان ۴۵۰ ریال تعیین می‌شود. همچنین، وزارت راه و شهرسازی مجاز است به طور سالانه یک بار در سال، نرخ عوارض ترانزیت کالا ترانزیتی را براساس نرخ روز تسعیر دلار به ریال و بر اساس مبنای معاملات الکترونیکی ارز نهاد مالی جمهوری اسلامی ایران تعیین کند. همچنین، وزارت راه و شهرسازی موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را به صورت سه ماهه به سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور ارسال نماید.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، موضوع عوارض ترانزیت کالاهای عبوری یا ترانزیتی از قلمرو کشور را با محوریت اصلاح عوارض تن کیلومتر از ابتدای دی ماه اعلام کرد.

در این نامه آمده است: شورای دانش مالی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۴ درخواست شماره ۱۱۹۴۸۱/۱۰۰/۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۷/۸ آن وزارت در خصوص «اصلاح تعدیل و بروز رسانی نرخ تن – کیلومتر کالاهای عبوری یا ترانزیتی در هر «تن – کیلومتر» را به استناد بند «ب» ماده (۳۰) مقررات احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور بررسی و مشروط به رعایت سایر قوانین و مقررات ذی ربط به شرح زیر تصویب نمود:

۱- نرخ عوارض ترانزیت کالای ترانزیتی از قلمرو کشور از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ به ازای هر تن – کیلومتر به میزان چهارصد و پنجاه (۴۵۰) ریال تعیین می‌گردد.

۲- وزارت راه و شهرسازی مجاز است در سنوات آتی به طور سالانه یک بار در سال نرخ عوارض ترانزیت کالا ترانزیتی از قلمرو کشور را به ازای هر تن – کیلومتر معادل ریالی تا ۰.۴ سنت دلار، بر اساس نرخ روز تسعیر دلار سامانه معاملات الکترونیکی ارز نهاد مالی جمهوری اسلامی ایران (ETS، تالار (دوم) تعدیل و بر همین مبنا اقدام نماید.

۳- وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراه‌ای) موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را به صورت سه ماهه به سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور ارسال نماید.

نامه بذرپاش خطاب به منظور نیز به شرح زیر است:

نرخ عوارض تن - کیلومتر از ابتدای دی ماه اصلاح شد

نرخ عوارض تن - کیلومتر از ابتدای دی ماه اصلاح شد


داوود منظور در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، موضوع عوارض ترانزیت کالاهای عبوری یا ترانزیتی از قلمرو کشور را با محوریت اصلاح عوارض تن کیلومتر اعلام کرد. در نامه آمده است که شورای دانش مالی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۴ درخواست وزارت راه و شهرسازی در خصوص اصلاح تعدیل و بروز رسانی نرخ تن – کیلومتر کالاهای عبوری یا ترانزیتی را تصویب کرده است. طبق این نامه، نرخ عوارض ترانزیت کالای ترانزیتی از قلمرو کشور از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ به ازای هر تن – کیلومتر به میزان چهارصد و پنجاه (۴۵۰) ریال تعیین می‌شود. همچنین، وزارت راه و شهرسازی مجاز است در سال‌های آینده نرخ عوارض ترانزیت کالا ترانزیتی را بر اساس نرخ روز تسعیر دلار و معادل آن به ریال تنظیم کند و گزارش عملکرد این مصوبه را به صورت سه ماهه به سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور ارسال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *