راه‌های اعمال حق پوشش ریسک بر صورت‌حساب تعیین شد.

نحوه اعمال حق بیمه بر صورت‌حساب‌ تعیین شد


بخشنامه جدید سازمان تأمین اجتماعی اصلاحیه‌ای در مورد نحوه محاسبه حق پوشش ریسک بر صورت حساب (فاکتورها) ابلاغ کرده است. این بخشنامه تعریف صورتحساب، استفاده از شناسه ملی و کد ملی به جای کد کارگاهی را به عنوان اصلاحات اصلی اعلام کرده است. همچنین، بر اساس این بخشنامه، حق پوشش ریسک بر هزینه‌های رایج مانند خرید کاغذ و لوازم‌التحریر، مواد شوینده، شبکه جهانی، آژانس و پذیرایی شامل نخواهد شد و خرید کالا و تجهیزاتی که نیاز به کار اضافی ندارند، کسر حق پوشش ریسک مشمول نخواهد شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اتاق تعاون ایران، در جدیدترین بخشنامه سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اصلاحیه بخشنامه جدید درآمد و ملحقات آنان با موضوع نحوه اجرای ماده ۴۷ مقررات تأمین اجتماعی مبنای محاسبه حق پوشش ریسک بر صورت حساب (فاکتورها) ابلاغ شد. در بخشنامه جدید این سازمان، تعریف صورتحساب (فاکتور)، همچنین استفاده از شناسه ملی (اشخاص حقوقی) و کد ملی (اشخاص حقیقی) به جای کد کارگاهی از مهمترین اصلاحات انجام شده است.

گفتنی است، عدم شمولیت حق پوشش ریسک بر هزینه‌های رایج و معمول مانند خرید کاغذ و لوازم‌التحریر، مواد شوینده و بهداشتی، شبکه جهانی، هزینه آژانس و پذیرایی از نکات دیگر این بخشنامه است.

در ادامه این بخشنامه، خرید کالا، اقلام مصرفی، تجهیزات و ماشین آلات که منحصراً خرید است و نیازی به کار اضافی ندارد، کسر حق پوشش ریسک مشمول نخواهد شد.


اصلاحیه بخشنامه درباره نحوه محاسبه حق پوشش ریسک ابلاغ شد. تعریف صورتحساب و استفاده از شناسه ملی به جای کد کارگاهی اصلاحات اصلی هستند. عدم شمولیت حق پوشش ریسک بر هزینه‌های رایج مانند خرید کاغذ، مواد شوینده و بهداشتی، شبکه جهانی، هزینه آژانس و پذیرایی انجام شده است. خرید کالا، اقلام مصرفی، تجهیزات و ماشین آلاتی که منحصراً خرید شوند و نیازی به کار اضافی نداشته باشند، کسر حق پوشش ریسک مشمول نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *