افزایش چشمگیر فقر در آرژانتین به دنبال انتخاب اشتباه

نتایج یک انتخاب اشتباه/ افزایش شدید فقر در آرژانتین


یک تحقیق نشان می‌دهد که روابط حکومتی شوک درمانی مقام عالی رتبه جدید آرژانتین، خاویر میلی، باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی و کاهش قدرت خرید مردم در این کشور شده است. این روابط حکومتی‌ها به افزایش شدید سطح فقر و تورم منجر شده و نرخ فقر در آرژانتین به بیش از ۵۷ درصد رسیده است. این اقدامات شامل کاهش ۵۰ درصدی ارزش پول محلی در برابر دلار و افزایش نرخ بهره به ۱۳۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از راشاتودی، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد روابط حکومتی شوک درمانی که مقام عالی رتبه جدید آرژانتین در پیش گرفته قیمت کالاهای اساسی در این کشور را به شدت بالا برده و به کاهش قابل توجه قدرت خرید مردم منجر شده است.

خاویر میلی، مقام عالی رتبه جدید آرژانتین، از زمان به دست گرفتن حکومت، دست به اجرای برخی روابط حکومتی‌های مالی زده که مطالعات موسسه آموزش عالی کاتولیک آرژانتین نشان می‌دهد به افزایش شدید سطح فقر در این کشور منجر شده است.

در این گزارش آمده است که در ماه ژانویه سال جاری نرخ فقر در میان مردم آرژانتین به بیش از ۵۷ درصد رسید که بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته بوده است. این در حالی است که نرخ فقر در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ در آرژانتین و پیش از روی کار آمدن میلی ۴۴.۷ درصد بود.

میلی در روابط حکومتی مالی خود موسوم به شوک‌درمانی دست به اجرای برخی اقدامات مالی زد که از جمله آنها کاهش ۵۰ درصدی ارزش پول ملی آرژانتین در برابر دلار و بالا بردن نرخ بهره به ۱۳۳ درصد بوده است.

این اقدامات به افزایش قابل توجه قیمت کالاهای اساسی در این کشور منجر شد و آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در ماه گذشته میلادی نرخ تورم در آرژانتین به ۲۵۴ درصد رسید که بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته به شمار می‌رود.


افزایش نرخ فقر و نرخ تورم در آرژانتین به دلیل روابط حکومتی‌های مالی جدید منجر به کاهش قابل توجه قدرت خرید مردم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *