به‌روزرسانی ناوگان ترانزیت در آذربایجان غربی

ناوگان حمل و نقل آذربایجان غربی به روز می شود


در این متن استاندار آذربایجان غربی در نشستی با صنوف ترانزیت بزرگراه‌ای و راهداران استان، به گسترش و توسعه زیرساخت‌های راه‌های مواصلاتی و ترانزیت در استان پرداخت. وی به ترمیم عقب ماندگی‌های چند دهه‌ای استان در این حوزه و اهمیت جبران آن پرداخت. استاندار همچنین به عقب افتادگی مناطق مختلف استان اشاره کرد و نقشه توسعه مسیرهای مواصلاتی آذربایجان غربی را بر اساس اولویت‌ها، نیازهای منطقه و مطالبات مردم به تصویب رسیدنی عنوان کرد. همچنین اشاره کرد که توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی، زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی و برنامه ریزی برای راه اندازی منطقه ویژه مالی سرو هم در دستور کار استان می‌باشد. استاندار همچنین به توافق با کشورهای منطقه برای رونق ترانزیت ترکیبی در استان اشاره کرد و اهمیت ارتباط نزدیک با تشکل‌های صنفی حوزه ترانزیت را بر جای داشتن دانست.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در نشست مشترک با صنوف ترانزیت بزرگراه‌ای و راهداران استان با اشاره به گستردگی آذربایجان غربی و تعداد بالای روستاها، افزود: جبران عقب ماندگی‌های چند دهه‌ای استان در حوزه راه‌های مواصلاتی و ترانزیت، امروز به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم آذربایجان غربی مطرح است.

وی همچنین از احصاء عقب افتادگی‌های مناطق مختلف استان خبر داده و خاطرنشان کرد: نقشه راه توسعه مسیرهای مواصلاتی آذربایجان غربی براساس اولویت‌ها، نیازهای منطقه و مطالبات مردم مشخص شده است.

استاندار آذربایجان غربی به ضرورت تحرک و شتاب بخشیدن به اقدامات حوزه راهداری استان نیز اشاره کرد و افزود: با جذب منابع ملی و مسافرت ریاست جمهوری، شاهد توسعه راه‌های مواصلاتی ۱۵۳ روستا به طول ۳۰۳ کیلومتر در سال گذشته و ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در سال جاری خواهیم بود.

معتمدیان همچنین مرزها را یکی از پیشران‌های توسعه استان معرفی کرد و یادآور شد: ۲۵ درصد پایانه مرزی کشور در آذربایجان غربی بوده و در کنار ۲۴ ساعته کردن پایانه‌های مرزی، برنامه توسعه پایانه‌های مرزی استان را در دستور کار داریم.

وی در ادامه هرگونه توقف کامیون‌ها و خودروها در مرزهای استان را قابل قبول ندانست و افزود: مرزها محل عبور بوده و دستگاه‌های متولی استان با هماهنگی بیش از پیش، روانسازی و تسریع تردد از مرزهای آذربایجان غربی را در دستور کار داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی به توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش یک میلیارد دلاری فروش خارجی از مرز تمرچین و برنامه ریزی برای راه اندازی منطقه ویژه مالی سرو، گوشه‌ای از تلاش‌ها برای توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی می‌باشد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه پویا بودن ترانزیت بیانگر توسعه است، افزود: تقویت و تعریض راه‌های مواصلاتی منتهی به مرزهای استان، به توسعه ترانزیت و بازرگانی بین الملل آذربایجان غربی منجر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای بازگشایی مرزهای بین المللی کوزه رش و کیله، اضافه کرد: توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی تمرچین، بازرگان و رازی در راستای گسترش فروش خارجی و بازرگانی بین‌الملل مستقیم از این مرزها، در دستور کار قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی به توافق با کشورهای منطقه برای رونق ترانزیت ترکیبی نیز اشاره کرد و افزود: هماهنگی لازم با کشورهای منطقه برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بی نظیر آذربایجان غربی در حوزه مرزها انجام شده است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر داشتن ارتباط نزدیک با تشکل‌های صنفی حوزه ترانزیت، گفت: ترانزیت یکی از پیشران‌های اصلی توسعه آذربایجان غربی بوده و با تجهیز راهدارخانه‌ها و حمایت از نیروی انسانی حوزه راهداری، می‌توان مسیر ترانزیت استان را هموار ساخت.


جبران عقب ماندگی‌های چند دهه‌ای استان در حوزه راه‌های مواصلاتی و ترانزیت، به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم آذربایجان غربی مطرح است. نقشه راه توسعه مسیرهای مواصلاتی آذربایجان غربی براساس اولویت‌ها، نیازهای منطقه و مطالبات مردم مشخص شده است. جذب منابع ملی و مسافرت ریاست جمهوری، توسعه راه‌های مواصلاتی روستاها را به همراه داشته و در سال گذشته ۱۵۳ روستا به طول ۳۰۳ کیلومتر و در سال جاری هم ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی توسعه یافته است. مرزها نیز به عنوان پیشران‌های توسعه استان شناخته می‌شوند و برنامه توسعه پایانه‌های مرزی استان نیز در دستور کار قرار دارد. معتقد است که تقویت و تعریض راه‌های مواصلاتی منجر به توسعه ترانزیت و بازرگانی بین الملل آذربایجان غربی خواهد شد. برای ایجاد رونق ترانزیت ترکیبی، هماهنگی لازم با کشورهای منطقه در حوزه مرزها انجام شده است. همچنین با تجهیز راهدارخانه‌ها و حمایت از نیروی انسانی حوزه راهداری، می‌توان مسیر ترانزیت استان را هموار ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *