میانگین سرعت شبکه جهانی ثابت و همراه به ۱۰۰۰ مگابیت می رسد.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و همراه/ سرعت به ۱۰۰۰ مگابیت می رسد


تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای ارتباط سریع و پرسرعت جمعیت و مراکز آموزشی، پژوهشی، حوزوی و کسب و کارها از طریق فیبر نوری در مناطق شهری تبادل شد. پروژه ملی فیبر نوری جهت مخابرات ثابت در کشور اجرایی شده و سرعت این مخابرات پیشرفت قابل توجهی داشته است. تصریحات مقامات در جلسه نشان داد که با توسعه این زیرساخت ها، کشور به جایگاه بهتری در حوزه مخابرات ثابت دست یافته است و می تواند نیازهایش در حوزه اشتغال را مرتفع سازد و مهارت های فناورمحور را ترویج دهد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با عنوان «امکان اتصال و دسترسی پرسرعت سازمان ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، حوزوی،کسب و کارها و کاربران تجاری با حداقل سرعت صد مگابیت برثانیه» تبادل شد.

این تفاهم نامه به منظور اجرای عملیات اتصال و دسترسی مراکز آموزش و سنجش و ساختمانهای اداری دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به بستر نرم‌افزاری داخلی اطلاعات از طریق فیبر نوری(FTTx) در مناطق شهری بین امیر لاجوردی، معاون وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات و رییس سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی و مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مبادله شد.

امیر لاجوردی، رییس سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی در جلسه تبادل این تفاهمنامه گفت: پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها به منظور توسعه مخابرات ثابت در کشور از ابتدای حکومت سیزدهم اجرایی شد و تاکنون با پیشرفت ۳۵ درصدی، ۷ میلیون خانوار در سراسر کشور تحت پوشش فیبر قرار گرفته اند.

قایم مقام وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات تصریح کرد: سرعت بسیار بالا، تاخیر بسیار کم و پایداری بالاتر در شرایط محیطی مختلف از ویژگیهای مخابرات بر بستر فیبر نوری است. امیدواریم با اجرای این پروژه در سراسر کشور، کاربران طعم خوش فناوری را بچشند و همچنین جایگاه بهتری در حوزه مخابرات ثابت در دنیا کسب کنیم.

وی افزود: در حال حاضر میانگین سرعت در حوزه مخابرات ثابت ۱۰مگابیت برثانیه و در مخابرات سیار ۱۲ مگابیت برثانیه است که با توسعه فیبر نوری این سرعت به تا ۱۰۰۰ مگابیت برثانیه می رسد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این جلسه گفت: این سازمان بیش از ۶۰۰ مرکز فنی و حرفه ای و بیش از ۲۲هزار آموزشگاه آزاد فعال در سراسر کشور دارد که در پی انعقاد این تفاهم نامه و اتصال این مراکز به بستر نرم‌افزاری داخلی اطلاعات از طریق بستر فیبر نوری، جمعیت بالایی از کاربران این سازمان تحت پوشش قرار می گیرند.

وی با اشاره اینکه سازمان فنی و حرفه ای کشور در کنار موضوع آموزش مهارتها، در حوزه اشتغال نیز مسئولیت هایی دارد، تاکید کرد: غالب مهارتهای جدید بر پایه فناوری است به گونه ای که در آینده نزدیک تقریبا بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از مشاغل بر اساس مهارتهای فناورمحور ایجاد می شود.

عظیمی انعقاد این تفاهم نامه همکاری مشترک را اتفاق بزرگی توصیف کرد و گفت: با ظرفیت های موجود در سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اگر این دو مجموعه در کنار یکدیگر قرار بگیرند می توانند نیاز کشور در حوزه اشتغال را مرتفع سازند.


به همکاری مشترک بین سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای اتصال مراکز آموزشی و دسترسی به بستر نرم‌افزاری داخلی اطلاعات از طریق فیبر نوری در مناطق شهری اشاره شده است.این همکاری به منظور توسعه مخابرات ثابت در کشور انجام شده است. امیدواریم با اجرای این پروژه، سرعت مخابرات بالاتر بر بستر فیبر نوری به کاربران ارائه شود و کشور در حوزه مخابرات ثابت پیشرفت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *