مکبث به عراق مسافرت می‌کند

«مکبث زار» به عراق می‌رود

0 نظر


نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، که قبلاً در جشنواره‌های معتبری فعالیت داشته و جوایز متعددی را کسب کرده است، توسط موسسه آموزش عالی بابل برای اجرا در شهر حله عراق دعوت شده است. این نمایش همچنین در سال جاری در تئاترشهر نیز اجرا شده بود و روایت خیالی آن در مورد جدال مکبث در نقطه دورافتاده هرمز برای تبدیل شدن به بابای بزرگ زار است. همچنین در کنار اجرای نمایش، کارگاه‌های کارگردانی و بازیگری توسط ابراهیم پشت‌کوهی و گاتا عابدی نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، که کار برگزیده جشنواره فجر سال گذشته شده و در مهر امسال در جشنواره بین‌المللی عراق جایزه بزرگ هیات داوران را دریافت کرده بود، توسط موسسه آموزش عالی بابل برای اجرا به شهر حله دعوت شده است.

نمایش «مکبث زار» که پیش از این در جشنواره‌های مسکو، سنت پیترزبورگ، مونیخ، بوداپست، باکو، ایروان و … خوش درخشیده بود، در ادامه سفرهای بین‌المللی خود، این‌بار در شهر حله عراق به صحنه می‌رود.

همچنین در کنار اجرای این نمایش، ابراهیم پشت‌‎کوهی و گاتا عابدی (بازیگر نمایش)، کارگاه‌های کارگردانی و بازیگری برگزار خواهند کرد.

«مکبث زار» در فروردین و اردیبهشت‌ سال جاری، در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر نیز اجرا شده بود.

در خلاصه‌ روایت خیالی این نمایش آمده است: مکبث در نقطه دورافتاده هرمز بر سرِ تبدیل‌شدن به بابای بزرگ زار جدال می‌کند.


اجرای نمایش “مکبث زار” به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی به شهر حله عراق منتقل شده است. این نمایش قبلا در جشنواره‌های مسکو، سنت پیترزبورگ، مونیخ، بوداپست، باکو، ایروان و … نیز به نمایش گذاشته شده بود. ابراهیم پشت‌کوهی و گاتا عابدی همچنین کارگاه‌های کارگردانی و بازیگری برگزار خواهند کرد. در خلاصه‌ روایت خیالی این نمایش آمده است: مکبث در نقطه دورافتاده هرمز بر سرِ تبدیل‌شدن به بابای بزرگ زار جدال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *