مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان وسایل نقلیه: اعلام برنامه بازرگانی بین‌الملل

مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید


در یک اقدام جدید، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه بازرگانی ایران، از شرکت‌های واردکننده وسایل نقلیه خواسته است که طی سه روز تا نهم فروردین اطلاعات لازم برای جمع بندی و برآورد نیاز ارزی بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۳ را به این سازمان ارسال کنند. او همچنین تأکید کرده که برای تعیین سقف ارزی بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه در سال آینده، سابقه بازرگانی بین‌الملل سال ۱۴۰۲ نیز در نظر گرفته خواهد شد و هر تاخیری در ارسال مدارک مورد نیاز بر عهده خود شرکت‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه بازرگانی ایران طی نامه‌ای خطاب به شرکت‌های واردکننده وسایل نقلیه از آنها خواست طی سه روز تا نهم فروردین اطلاعات لازم برای جمع بندی و برآورد نیاز ارزی بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۳ را به سازمان توسعه بازرگانی ایران ارسال کنند.

در این نامه آمده است: به منظور تعیین میزان تخصیص و برآورد سقف ارزی بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه سال ۱۴۰۳، شایسته است حداکثر تا مطالعات تاریخی ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ نسبت به نهایی نمودن برنامه بازرگانی بین‌الملل مطابق جدول ذیل اقدام لازم صورت پذیرد آمارهای اعلامی با مستندات کافی (مانند استاد ساخت و ساز پرداخت حمل، قبض انبار و….) قابل قبول است.

شایان ذکر است برای تعیین سقف ارزی سال ۱۴۰۳ سابقه بازرگانی بین‌الملل سال ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد. عواقب ناشی از عدم ارسال به موقع مدارک در مهلت مقرر بر عهده خود شرکت است.


شرکت‌های واردکننده وسایل نقلیه باید اطلاعات لازم برای تعیین میزان بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۳ را حداکثر تا مطالعات تاریخی نهم فروردین ارسال کنند. این اطلاعات باید با مستندات کافی تأیید شوند و سابقه بازرگانی بین‌الملل سال ۱۴۰۲ نیز در تعیین سقف ارزی سال ۱۴۰۳ مؤثر خواهد بود. عواقب عدم ارسال به موقع مدارک بر عهده شرکت‌ها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *