موشک چینی تقلیدی از اسپیس ایکس

موشک چینی از اسپیس ایکس تقلید کرد


شرکت فضایی چینی به نام “لنداسپیس” موشک “ژوک۳” را با موفقیت از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان پرتاب کرد. این موشک به ارتفاع ۳۵۰ متر رسید و سپس به طور عمودی به محل پرتاب برگشت. شرکت لند اسپیس اعلام کرد که موشک به آرامی و با دقت پرتاب شده و در وضعیت مناسبی قرار دارد. این شرکت در سال گذشته نیز اولین موشک با سوخت متان جهان را به مدار زمین فرستاد. موشک ژوک۳ دارای ارتفاع بیش از ۷۰ متر و ۲ بوستر است و قابلیت حمل بار بیش از ۲۰ تن را به مدار پایین زمین دارد. به علاوه، شرکت‌های فضایی سراسر جهان نیز در تلاشند تا تکنولوژی پرتاب و فرود عمودی موشک را آزمایش کنند، اما شرکت اسپیس ایکس از ۱۱ سال پیش به این قابلیت دست یافته است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ایندپندنت، شرکت «لنداسپیس» که موشک «ژوک۳» (Zhuque-۳) را ساخته، آن را از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در صحرای گوبی به آسمان پرتاب کرد. موشک در حدود ۶۰ ثانیه به ارتفاع ۳۵۰ متری رسید و سپس به طور عمودی در فاصله ۱۰۰ متری محل پرتاب فرود آمد.

لند اسپیس در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: موشک به آرامی و به طور دقیق فرود آمد و اکنون در وضعیت مناسبی است. شرکت فضایی چینی مذکور سال گذشته نخستین موشک با سوخت متان جهان را به مدار زمین فرستاد.

ژوک۳ با ارتفاع بیش از ۷۰ متر ۲ بوستر دارد و پیش بینی می شود ظرفیت حمل بار بیش از ۲۰ متریک تن به مدار پایین زمین را داشته باشد.

شرکت چینی در حالی به این دستاورد دست یافته که برخی استارت آپ های فضایی در سراسر جهان سعی دارند پرتاب و فرود عمودی موشک را آزمایش کنند. البته شرکت اسپیس ایکس حدود ۱۱ سال قبل به این قابلیت دست یافته است.


شرکت لنداسپیس موشک ژوک۳ را از مرکز پرتاب جیوکوان پرتاب کرد. موشک به ارتفاع ۳۵۰ متر رسید و سپس به طور عمودی در فاصله ۱۰۰ متری محل پرتاب فرو رفت. موشک به طور دقیق و آرام فرود آمد و در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار دارد. ژوک۳ دارای ارتفاع بیش از ۷۰ متر و ۲ بوستر است و قابلیت حمل بار بیش از ۲۰ متریک تن را به مدار پایین زمین دارد. این دستاورد شرکت چینی در حالی است که برخی استارت آپ های فضایی در سراسر جهان تلاش می کنند تا پرتاب و فرود عمودی موشک را آزمایش کنند. شرکت اسپیس ایکس نیز در گذشته به این قابلیت دست یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *