اهمیت لغو معافیت علی‌الحساب شرکت‌های پتروشیمی و شیمیایی برای بازار سهام

مهم برای بورس؛ لغو معافیت علی الحساب شرکت‌های پتروشیمی و شیمیایی


با لغو اخذ وجوه دولتی علل الحساب از فروش خارجی مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی، امکان سودآوری و بهبود نقدینگی این تولیدی ارزآور فراهم شده است. این تصمیم با همکاری انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی، سازمان بازار سهام و وزارت دانش مالی به توافق رسیده است. فعالان بازار سرمایه نیز از تأثیر مثبت این تصمیم بر بازار سهام خبر می‌دهند، به خصوص بر صادرکنندگان بزرگ پتروشیمی.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مهدوی ابهری دبیر کل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران گفت: سرانجام با پیگیری‌های انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی به همراه سازمان بازار سهام و با همکاری وزارت دانش مالی با لغو اخذ وجوه دولتی علل الحساب از فروش خارجی مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی موافقت شد که اکنون با تحقق این امر شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این تولیدی ارزآور خواهیم بود.

فعالان بازار سرمایه معتقدند این خبر تأثیر مثبت و خوبی برای بازار سهام خواهد داشت. این خبر عمدتاً بر صادرکنندگان بزرگ پتروشیمی مثل متانول و اوره سازان و سایر پتروشیمی‌ها تأثیر خواهد داشت.


با لغو اخذ وجوه دولتی علل الحساب از فروش خارجی مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی، امکان سودآوری و بهبود نقدینگی این تولیدی ارزآور به وجود آمده است. تأثیر مثبت و خوب این تصمیم بر بازار سرمایه قابل مشاهده است، به ویژه بتنهایت بر صادرکنندگان بزرگ پتروشیمی مانند متانول و اوره سازان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *