منتقدان اثر سینمایی بریتانیا به «اوپنهایمر» امتیاز دادند/معرفی برندگان سال ۲۰۲۳

منتقدان فیلم بریتانیا به «اوپنهایمر» رای دادند/معرفی برندگان ۲۰۲۳


انجمن منقدان اثر سینمایی بریتانیا برندگان سال 2023 خود را معرفی کرد. اثر سینمایی “اوپنهایمر” به عنوان بهترین اثر سینمایی سال انتخاب شد و کریستوفر نولان نیز به عنوان بهترین کارگردان سال شناخته شد. جایزه بهترین بازیگر مرد به کیلین مورفی و بهترین بازیگر زن به لیلی گلداستون اهدا شد. اثر سینمایی “زندگی‌های گذشته” جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. این منتقدان همچنین لیستی از ۵۰ اثر سینمایی برتر سال را نیز اعلام کردند که “اوپنهایمر” در رتبه اول قرار گرفت. در جایگاه دوم تا دهم هم به ترتیب، اثر سینمایی‌های “زندگی‌های گذشته”، “قاتلان ماه کامل”، “مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی”، “باربی”، “همه ما بیگانه‌ها”، “بیچارگان”، “آناتومی یک سقوط”، “جان ویک: بخش ۴” و “سالتبرن” انتخاب شدند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اثر سینمایی استیج، انجمن منقدان اثر سینمایی بریتانیا (UKFCA) برندگان ۲۰۲۳ خود را معرفی کردند و «اوپنهایمر» را به عنوان بهترین اثر سینمایی سال برگزیدند. این اثر سینمایی موفق شد تا «باربی»، «قاتلان ماه کامل»، «زندگی‌های گذشته» و «مردعنکبوتی: در دنیای عنکبوتی» را پشت سر بگذارد.

کریستوفر نولان نیز برای همین اثر سینمایی به عنوان بهترین کارگردان سال انتخاب شد و امرالد فنل، جاناتان گلیزر، مارتین اسکورسیزی و سلین سانگ دیگر رقبای این بخش را پشت سرگذاشت.

جایزه بهترین بازیگر مرد هم به کیلین مورفی برای ایفای نقش اصلی اثر سینمایی «اوپنهایمر» تعلق گرفت و بردلی کوپر، پل جیامتی، بری کیوگن و اندرو اسکات مغلوب وی شدند.

در بخش بهترین بازیگر زن لیلی گلداستون بازیگر «قاتلان ماه کامل» عنوان بهترین بازیگر زن سال را دریافت کرد و ساندرا هولر، گرتا لی، مارگو رابی و اما استون را پشت سر گذاشت.

رایان گاسلینگ عنوان بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای بازی در «باربی» به دست آورد و ریچل مک‌آدامز هم برای بازی در «خدایا آنجایی؟ این منم مارگارت» بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. جایزه بهترین فیلمنامه هم به «زندگی‌های گذشته» رسید.

این منتقدان ۵۰ اثر سینمایی برتر سال را هم معرفی کردند که «اوپنهایمر» در صدر لیست جای گرفت.

در جایگاه دوم تا دهم این اثر سینمایی‌ها انتخاب شدند: «زندگی‌های گذشته»، «قاتلان ماه کامل»، «مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی»، «باربی»، «همه ما بیگانه‌ها»، «بیچارگان»، «آناتومی یک سقوط»، «جان ویک: بخش ۴»، «سالتبرن».


بهترین اثر سینمایی برنده برندگان ۲۰۲۳ «اوپنهایمر» است.
بهترین کارگردان سال کریستوفر نولان برای اثر سینمایی «اوپنهایمر» است.
بهترین بازیگر مرد برنده کیلین مورفی برای اثر سینمایی «اوپنهایمر» است.
بهترین بازیگر زن برنده لیلی گلداستون برای اثر سینمایی «قاتلان ماه کامل» است.
بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برنده رایان گاسلینگ برای اثر سینمایی «باربی» است.
بهترین بازیگر زن نقش مکمل برنده ریچل مک‌آدامز برای اثر سینمایی «خدایا آنجایی؟ این منم مارگارت» است.
بهترین فیلمنامه برنده «زندگی‌های گذشته» است.
اثر سینمایی برتر سال «اوپنهایمر» است.
اثر سینمایی‌های معرفی شده در جایگاه دوم تا دهم شامل «زندگی‌های گذشته»، «قاتلان ماه کامل»، «مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی»، «باربی»، «همه ما بیگانه‌ها»، «بیچارگان»، «آناتومی یک سقوط»، «جان ویک: بخش ۴»، «سالتبرن» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *