تحسین منتقدان برای هریسون فورد

منتقدان از هریسون فورد تجلیل می‌کنند


هریسون فورد، یکی از بزرگترین ستارگان سینمای جهان که در بسیاری از اثر سینمایی‌های معروف نقش‌آفرینی کرده، قرار است در مراسم بیست و نهمین دوره جوایز سالانه انتخاب منتقدان، جایزه دستاورد شغلی را دریافت کند. او دارای کارنامه‌ای با نقش‌های برجسته در اثر سینمایی‌هایی مانند “منازعه ستارگان” و “ایندیانا جونز” است و سه نامزدی برای جوایز گلدن گلوب و یک نامزدی اسکار برای بهترین بازیگر مرد را نیز در کارنامه خود دارد. او همچنین در حال بازی در سریال تلویزیونی “روان‌درمانی” است و در اثر سینمایی‌های دیگری نیز نقش‌هایی را ایفا می‌کند. مراسم برگزاری این جوایز در مطالعات تاریخی ۱۴ ژانویه است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، هریسون فورد قرار است یکشنبه ۱۴ ژانویه، جایزه دستاورد شغلی را در جوایز انتخاب منتقدان دریافت کند.

فورد که یکی از بزرگترین ستارگان سینمای نسل خود به حساب می‌آید، در بسیاری از بزرگ‌ترین اثر سینمایی‌های پرفروش مطالعات تاریخی نقش‌آفرینی کرده و تاثیری همیشگی در تولیدی هنر هفتم داشته است. ایفای نقش در مجموعه‌های بزرگ سینمایی با شخصیت‌های نمادین مانند هان سولو در «منازعه ستارگان» و باستان‌شناس برجسته در «ایندیانا جونز» از جمله نقش‌های فراموش نشدنی وی هستند. علاوه بر این، او نقش‌های به یادماندنی در اثر سینمایی های کلاسیک سینمایی مانند «بلید رانر»، «فراری» و «ایر فورس وان» داشته است. سه نامزدی گلدن گلوب و نامزدی اسکار او برای بهترین بازیگر مرد برای بازی خیره‌کننده‌اش در بهترین اثر سینمایی درام «شاهد» (۱۹۸۵) نامزد جایزه بهترین اثر سینمایی پیتر ویر از جمله جوایز سینمایی کارنامه وی هستند.

فورد ۸۱ ساله، به خاطر کمک‌هایش به تولیدی اثر سینمایی با جایزه بفتا بریتانیا و نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد اثر سینمایی آمریکا، مورد قدردانی قرار گرفته است. در جشنواره اثر سینمایی کن سال گذشته وقتی «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» برای اولین بار اکران شد، نخل طلای افتخاری جشنواره به این بازیگر اهدا شد. وی جایزه گلدن گلوب سیسیل بی دمیل را هم دریافت کرده است.

فورد اکنون در حال بازی در سریال کمدی «روان‌درمانی» در تلویزیون اپل است. در این سریال وی در نقش یک درمانگر بازی می‌کند. وی برای همین نقش در مراسم امسال جایزه منتخب منتقدان نامزد دریافت نقش مکمل بازیگر کمدی شده است. او همچنین در کنار هلن میرن در سریال درام دوره‌ای وسترن «۱۹۲۳» از پارامونت بازی کرده و نقش تادیوس «تندربولت» راس را در اثر سینمایی ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع» استودیوی مارول بازی می‌کند.

امسال اثر سینمایی «باربی» به کارگردانی گرتا گرویک با ۱۸ نامزدی در بخش‌های مختلف از جمله اثر سینمایی، کارگردانی و بازیگری، در جوایز سالانه منتخب منتقدان رکورد تمام ادوار این رویداد را شکست.

مراسم بیست و نهمین دوره جوایز سالانه انتخاب منتقدان یکشنبه ۲۴ دی (۱۴ ژانویه) برگزار و برندگان معرفی می‌شوند.


هریسون فورد جایزه دستاورد شغلی را دریافت می‌کند.
فورد نقش‌های به یادماندنی در اثر سینمایی‌های معروف داشته است.
او برای این برتری‌ها قدردانی شده است.
وی در سریال کمدی “روان‌درمانی” بازی می‌کند و نامزد جایزه منتخب منتقدان است.
اثر سینمایی “باربی” رکورد تمام ادوار جوایز سالانه منتخب منتقدان را شکست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *