مشارکت بانک ملی در بزرگترین قرارداد نفتی مطالعات تاریخی ایران

مشارکت بانک ملی در بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ ایران


بانک ملی ایران سهم ۱۱.۵ میلیارد دلاری از کل میزان مشارکت شبکه بانکی در پروژه‌های جدید را به خود اختصاص داده است. این اقدام به توانسته توسعه میدان مشترک آزادگان را با هدف افزایش ساخت و ساز منابع هیدروکربن و بهره برداری از منابع داخلی پشتیبانی کند. با امضای قرارداد توسعه این میدان، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مطالعات تاریخی تولیدی منابع هیدروکربن کشور رقم‌زده شده است. این پروژه با ایجاد ۶۶ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم، به تحقق اهداف مالی و توسعه کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی بانک ملی ایران، این بانک سهم ۱۱.۵ میلیارد دلاری از کل میزان مشارکت شبکه بانکی در پروژه‌هایی که در حضور معاون اول مقام عالی رتبه به امضا رسید را با مشارکت در میدان مشترک آزادگان به خود اختصاص داده است.

محمد مخبر معاون اول مقام عالی رتبه در این مراسم گفت: پس از گذشت دو سال از عمر حکومت سیزدهم شاهد هستیم که با تکیه بر سرمایه گذاران داخلی یعنی شبکه بانکی کشور و پیمانکاران داخلی چنین اتفاق بزرگی در کشور رقم خورده است.

وی افزود: کشوری مانند ایران با بیش از صد سال سابقه استخراج منابع هیدروکربن نباید منتظر پیمانکاران خارجی برای اکتشاف، بهره برداری منابع هیدروکربن و پتروشیمی بماند.

مخبر تاکید کرد: سرمایه گذاری در منابع هیدروکربن و گاز مهمترین حلقه زنجیره استقلال کشور است و باید با قدرت ادامه یابد.

وی افزود: حکومت در سال ۱۴۰۲ با تمرکز بر سرمایه گذاری توانست به اهداف از قبل تعیین شده مانند کاهش تورم، پایه پولی، رشد نقدینگی و کاهش بیکاری دست یابد.

وزیر منابع هیدروکربن نیز در این مراسم گفت: این قرارداد نفتی که به ارزش ۱۳.۵ میلیارد دلار و با مشارکت بخش‌های مختلف از جمله شبکه بانکی کشور امروز امضا شد، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مطالعات تاریخی تولیدی منابع هیدروکربن کشور است.

وی افزود: توسعه این میادین موجب افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای ساخت و ساز در این میادین می‌شود که سالانه ۱۵ میلیارد دلار عایدی برای کشور دارد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پروژه‌ها ۶۶ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

گفتنی است میدان مشترک آزادگان که با سرمایه گذاری ۱۱.۵ میلیارد دلاری بانک ملی ایران انجام می‌شود با حفاری ۱۸۵ حلقه چاه تازه در حال اجراست و مراسم بهره برداری از ۶۰ حلقه از این چاه‌ها به تازگی انجام شده است. قرارداد توسعه این میدان در غرب کارون با تدبیر حکومت سیزدهم برای یکپارچه سازی روند توسعه به امضا رسیده است.

محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران نیز در این مراسم گفت: در این قرارداد بانک‌ها از تسهیلات دهنده به سرمایه گذار تبدیل شده اند که اقدام بسیار مهمی در مسیر مشارکت مردم و هدایت نقدینگی آنها به سوی بخش‌های مولد کشور است.

وی با اشاره به ویژگی‌های میدان آزادگان که بانک ملی ایران نیز در آن به سرمایه گذاری پرداخته است، گفت: این میدان ۳۲ میلیارد بشکه منابع هیدروکربن خام درجا دارد و یکی از میادین فوق عظیم دنیاست که با تکیه بر توان داخلی توسعه خواهد یافت.


بانک ملی ایران سهم معیار دلاری مشارکت شبکه بانکی در پروژه‌ها را با مشارکت در میدان مشترک آزادگان اختصاص داده است. با تکیه بر سرمایه گذاران داخلی یعنی شبکه بانکی کشور و پیمانکاران داخلی، اتفاق بزرگی در کشور رخ داده است. ایران نباید منتظر پیمانکاران خارجی بماند بلکه توسعه خود را بر پایه سرمایه گذاری منابع هیدروکربن و گاز داخلی ادامه داد. حکومت با تمرکز بر سرمایه گذاری به اهداف خود دست یافت و قرارداد نفتی امروز با مشارکت بانک ملی ایران یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مطالعات تاریخی تولیدی منابع هیدروکربن کشور است. توسعه این میادین موجب افزایش ساخت و ساز و عایدات برای کشور می‌شود و ایجاد ۶۶ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم نیز موجب توسعه دانش مالی کشور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *