مرز خسروی: یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مرزهای صادراتی

مرز خسروی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مرزهای صادراتی است


در این متن، محسن کوشش تبار در بازدید از مرز خسروی در استان کرمانشاه، به اهمیت روابط حکومتی همسایگی و دیپلماسی مالی با محوریت کشور عراق در فروش خارجی و مبادلات اشاره کرده است. وی در ترکیب با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در زمینه مبادلات، به مشکلات موجود در روند فروش خارجی در مرز خسروی اشاره کرده و نیازمندی به تسریع در ارتقا و بهبود فروش خارجی را برجسته کرده است. او همچنین به طرح جامعیت برای مرز خسروی، تغییر ساختار گمرک خسروی به اداره کل، راه اندازی آزمایشگاه استاندارد و بکارگیری بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این مرز اشاره می‌کند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، محسن کوشش تبار ظهر یکشنبه طی مسافرت ۲ روزه خود به استان کرمانشاه در بازدید از مرز خسروی و بررسی روند چگونگی فروش خارجی و مشکلات موجود در این مرز، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی یکی از بهترین و قدیمی‌ترین مرزهای کشور در حوزه فروش خارجی است در حکومت سیزدهم توجه به روابط حکومتی همسایگی و دیپلماسی مالی با محوریت همسایگان مورد توجه است.

وی با تاکید بر اینکه کشور عراق مهمترین طرف تجاری ایران در فروش خارجی و مبادلات است، افزود: در چند وقت اخیر در زمینه مبادلات برنامه ریزی‌های خوبی انجام گرفته و با این وجود امروز در سه مسئله مهم این مرز برای ارتقا، بهبود و تسریع در روند فروش خارجی باید اهتمام جدی ورزید.

معاون هماهنگی امور مالی توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: طرح جامعیت یکی از مهمترین مباحثی بود که برای مرز خسروی مورد پیگیری قرار گرفت و خواسته ما برای مرز خسروی اجرای این طرح خواهد بود.

کوشش تبار با بیان اینکه تردد و ارباب رجوع بالایی به این مرز مراجعه دارند، خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز سنجی‌های انجام گرفته از سوی مسئولان استانی و مدیرکل گمرک یکی از الزامات و نیازهای این مرز تبدیل ساختار گمرک خسروی از اداره به اداره کل است چرا که روزانه در مسیر رفت و برگشت بیش از ۶۰۰ دستگاه کامیون در مرز خسروی تردد دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در حال رقابت با سایر مرزها در تردد و فروش خارجی هستیم برای ما پذیرفته نیست که برخی موانع سدی بر راه ارتقا، پیشرفت و انجام فروش خارجی در زمان مناسب باشد بنابراین یکی دیگر از این اقدامات مهم دیگر که در استان تهران به طور جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت راه اندازی آزمایشگاه استاندارد برای این مرز است.

کوشش تبار در پایان با تاکید به بکارگیری بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، عنوان کرد: راه اندازی دستگاه‌های ایکس ری در مرز خسروی یکی از نمونه‌های موفقی بود که پیگیری شده و اکنون در حال رایزنی و هماهنگی برای خریداری این دستگاه‌ها هستیم.


طبق نتایج بررسی، مرز خسروی یکی از بهترین و قدیمی‌ترین مرزهای کشور در حوزه فروش خارجی است و در حکومت سیزدهم توجه به روابط حکومتی همسایگی و دیپلماسی مالی با محوریت همسایگان دارد. برای ارتقا و تسریع در روند فروش خارجی از این مرز، مهمترین مسئله، طرح جامعیت است. همچنین تبدیل ساختار گمرک خسروی از اداره به اداره کل، ایجاد آزمایشگاه استاندارد برای این مرز و بکارگیری بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، از دیگر اقداماتی است که در پیگیری هستند. برای راه اندازی دستگاه‌های ایکس ری نیز رایزنی و هماهنگی در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *