نگرانی مردم شاهرود از بحران منابع آبی و اهمیت حفظ منابع آبی موجود

مردم شاهرود نگران بحران آب هستند/ لزوم حفظ منابع آبی موجود


در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی نگرانی خود را از وضعیت منابع آبی شهرستان ابراز کرده و استفاده از چاه‌ها را راه‌حلی موقت دانست. او از مسئولان استان سمنان خواست تا برنامه‌های تأمین و حفظ ذخایر منابع آبی را به اولویت قرار دهند. همچنین ارتقای فرصت‌های شغلی برای جوانان و اهمیت توجه به مسائل فرهنگی نیز در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی همچنین امیدواری خود را از حضور معنادار مردم در رأی‌گیری ۱۱ اسفند ابراز کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، حجت الاسلام عباس امینی صبح شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود با حضور استاندار و همچنین نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی سالن پورسینا موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی شاهرود ضمن بیان اینکه به صورت جدی نگران و دلواپس موضوع منابع آبی در شاهرود هستیم، ابراز داشت: استحصال منابع آبی از چاه راه چاره کار نیست، این منابع محدود و پایان یافتن آن مساوی با آغاز چالش‌های دیگر در شهرستان خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه منابع آبی موجود باید حفظ شوند، افزود: از مسئولان استان سمنان انتظار می‌رود موضوع تأمین و حفظ ذخیره گاه و سرمایه‌های ارزشمند منابع آبی را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه دیگر موضوع مورد نیاز در این شهرستان ایجاد فرصت‌های جدید شغلی است، ابراز داشت: بیکاری، آسیب‌های اجتماعی متعدد را در پی دارد لذا برای اشتغال جوانان در این خطه باید چاره مناسب تدبیر شود.

امینی ضمن بیان اینکه طی دهه مبارک فجر سال جاری اقدامات خوبی به انجام رسید، تصریح کرد: ضرورت دارد تا علاوه بر مباحث عمرانی و مالی، در حوزه میراث نیز اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه شاهد حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودیم، افزود: امیدواریم با همین شعور، فهم و دقت به مسائل کلان، در رأی‌گیری ۱۱ اسفند نیز حضور معنادار مردم را پای صندق های رأی شاهد باشیم.


موضوع منابع آبی در شاهرود نگرانی‌بار است. آبرسانی از چاه راه حل مناسبی نیست و منابع آبی محدود و در حال پایان است. مسئولان باید به حفظ منابع آبی اهمیت بدهند و فرصت‌های شغلی برای جوانان ایجاد شود. در دهه مبارک فجر، توجه به مسائل فرهنگی نیز ضروری است. امیدواریم مردم در رأی‌گیری نیز مشارکت فعال داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *