عدم فراموشی مخاطب “بیهوده” / تحول یک اتفاق کوچک به بحران

مخاطب «بیهوده» را فراموش نمی‌کند/ تبدیل اتفاقی کوچک به بحران

0 نظر


یاسین رضوانی، نویسنده و کارگردان نمایش “بیهوده”، درباره وضعیت اجرایی این اثر نمایشی صحبت کرده است. او اعلام کرده است که قرار است این نمایش تا ۳۰ بهمن در سالن نگاه مجموعه فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه برود. همچنین، او درباره حمایت مالی برای اجرای عمومی این اثر در گرگان اظهار کرده است که رایزنی‌ها برای آن در حال انجام است. در ادامه، رضوانی درباره رایزنی برای اجرای عمومی این اثر در تهران صحبت کرده است و از قصد خود برای رایزنی در مجموعه صحنه نمایش شهر تهران خبر داده است. او همچنین توضیح موضوع نمایش “بیهوده” را داده و اعلام کرده است که این اثر درباره یک بحران اجتماعی است. در پایان، رضوانی درباره شیوه اجرایی و طراحی صحنه این اثر نمایشی صحبت کرده و اظهار داشته است که هر مخاطبی که به تماشای “بیهوده” بنشیند، بعد از پایان اجرا همچنان در نمایش حضور دارد و ذهنش درگیر اثر می‌شود. او همچنین درباره کیفیت برگزاری جشنواره صحنه نمایش فجر نیز نظر خود را اعلام کرده است که به طور کلی، جشنواره رو به رشد بوده و کارهای فوق العاده‌ای در این دوره حضور داشته است.

یاسین رضوانی نویسنده و کارگردان نمایش «بیهوده» از گرگان که به عنوان اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره بین‌المللی صحنه نمایش فجر شناخته شد، درباره وضعیت اجرایی این اثر نمایشی به خبرنگار دیجیاتور گفت: تازه از جشنواره صحنه نمایش فجر به شهر گرگان برگشتیم. قرار است از ۲۳ تا ۳۰ بهمن «بیهوده» را در سالن نگاه مجموعه فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه ببریم.

وی درباره حمایت مالی برای اجرای عمومی این اثر در گرگان، اظهار کرد: تازه رایزنی‌ها را برای حمایت مالی شروع کرده‌ایم اما بخش اصلی به معرفی محصولات ما و میزان استقبال مخاطبان مربوط است که به تماشای نمایش بیایند.

رضوانی درباره رایزنی برای اجرای عمومی این اثر در شهر تهران، یادآور شد: بعد از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره صحنه نمایش فجر فرصتی برای رایزنی نداشتیم و سریعا به گرگان آمدیم. قصد دارم در فرصتی مناسب رایزنی‌ها را برای اجرای نمایش «بیهوده» در مجموعه صحنه نمایش شهر آغاز کنم.

وی درباره موضوع نمایش «بیهوده» توضیح داد: موضوع این اثر اجتماعی است و درباره اتفاق کوچکی است که تبدیل به یک بحران می‌شود.

کارگردان نمایش «بیهوده» درباره شیوه اجرایی و طراحی صحنه این اثر نمایشی، افزود: کار رئالیستی است و طراحی صحنه آن هم به صورت رئالیستی انجام شده است.

رضوانی تصریح کرد: هر مخاطبی که به تماشای «بیهوده» بنشیند بعد از پایان اجرا همچنان در نمایش و بطن اجرا حضور دارد و ذهنش درگیر اثر می‌شود. اینگونه نیست که مخاطبان با بیرون رفتن از سالن، اثر و موضوع آن را فراموش کنند و شاید ساعت‌ها و ماه‌ها به آن فکر کنند.

این کارگردان صحنه نمایش که اولین حضور خود در جشنواره صحنه نمایش فجر را تجربه کرده است، درباره کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره گفت: به طور حتم با نگاه کلی به آثار و جزییات، جشنواره رو به رشد بوده است و کارهای فوق العاده‌ای در این دوره حضور داشتند.


نتیجه این متن این است که نمایش “بیهوده” که توسط یاسین رضوانی نویسنده و کارگردان شده است، به عنوان برگزیده چهل و دومین جشنواره بین‌المللی صحنه نمایش فجر شناخته شده است. اجرای عمومی این اثر در شهر گرگان برگزار خواهد شد و در حال حاضر رایزنی‌ها برای حمایت مالی این اجرا در حال انجام است. همچنین رایزنی‌ها برای اجرای نمایش “بیهوده” در شهر تهران نیز برنامه‌ریزی شده است. موضوع اصلی این نمایش اجتماعی است و به یک بحران کوچک مرتبط می‌شود. اجرای این اثر به صورت رئالیستی صورت خواهد گرفت و بعد از پایان اجرا، تاثیر گذاری زیادی بر روی مخاطبان دارد. در نهایت، کیفیت برگزاری دوره چهل و دومین جشنواره صحنه نمایش فجر بسیار عالی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *