تجلیل از محمد ابهری، یادگار ۵۰ سال حضور در صحنه نمایش و تصویر

محمد ابهری تجلیل شد/ یادی از ۵۰ سال حضور در تئاتر و تصویر


در آیین «یادگار آثار خلاقانه» از محمد ابهری، بازیگر پیشکسوت هنر هفتم، تلویزیون و صحنه نمایش، تجلیل به عمل آمد، که با حضور اهالی هنر هفتم همچون غلامرضا موسوی و محمود دینی، برگزار شد. در این مراسم، این بازیگر برای مطالعات ارزش‌ها و حرفه‌ای بودنش تحسین شد و دوستی ۳۵ ساله‌اش با داود موثقی نیز یادآور شد. نیز، لزوم ارتباط اهالی هنر هفتم با یکدیگر و افتخارات برنامه‌های هنری این هنرمند تاکید شد و از وظیفه خانه هنر هفتم برای تجلیل از تلاش‌های هنرمندان تقدیر شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی فرهنگسرا، در نخستین آیین «یادگار آثار خلاقانه» از بیش از نیم قرن فعالیت هنری محمد ابهری بازیگر پیشکسوت هنر هفتم، تلویزیون و صحنه نمایش با حضور اهالی هنر هفتم همچون غلامرضا موسوی، محمود دینی، محسن شایانفر، بهمن گودرزی، اصغر نعیمی، مهدی میامی، رسول توکلی، شهربانو موسوی، حسین سحرخیز، بهزاد رحیم‌خانی، کامران ملکی، داریوش سلیمی و ..در فرهنگسرای اندیشه تجلیل به‌عمل آمد.

در ابتدای این مراسم محسن شایانفر تهیه‌کننده هنر هفتم و تلویزیون، با اشاره به اینکه چهره‌هایی چون محمد ابهری که دیگر کنار نشسته‌اند و کمتر دیده می‌شوند، گفت: این قدردانی وظیفه خانه هنر هفتم است اما ما در یک گروهی به نام «هنر هفتم گفت‌وگو» اهالی هنر هفتم را دور هم جمع کرده‌ایم و با بضاعت خود، از تلاش‌های یکدیگر قدردانی می‌کنیم.

وی ابهری را بازیگری با مطالعات ارزش‌ها بر شمرد و عنوان کرد: این کوچک‌ترین کاری است که می‌توان به پاس تلاش‌های او در ۵۰ سال گذشته انجام داد و امیدوارم این نوع از مراسم با حمایت نهادهای فرهنگی و هنری، ادامه یابد.

در ادامه داود موثقی نویسنده و کارگردان هنر هفتم، با اشاره به دوستی ۳۵ ساله با محمد ابهری افزود: ابهری ۲ ویژگی دارد؛ یکی از بُعد اخلاقی و شخصی و دیگری بُعد حرفه‌ای. من اولین بار در اثر سینمایی «جمیل» با او آشنا شدم و لذت بردم از همکاری و همنشینی‌اش و این همکاری در ۶ اثر سینمایی ادامه یافت. چیزی که برای من آموزنده بود، دقت و غوطه‌ورشدنش در نقش بود؛ این قدر نقش را ورز می‌داد و کدهایی پیدا می‌کرد و توسعه می‌داد تا از یک شخصیت معمولی، نقش به یاد ماندنی می‌ساخت.

وی یادآور شد: همیشه دقت کرده‌ام در اثر سینمایی‌هایی که بازی کرده، از نقشی که در فیلمنامه بود، چقدر جلوتر و پرداخته‌تر عمل کرده است و این نبوده جز اینکه در جهت درست، نقش را پرورده و تربیت کرده است. جای تأسف دارد که اگر چنین شخصیت‌هایی هر جای دنیا بودند، مقامشان الان این نبود! اما چیزی که در شخصیت اخلاقی او متبلور است، حاکی از این است که درون او شوقی کودکانه و صمیمیتی پاک در جریان است.

موثقی در ادامه، ضمن تأکید بر لزوم ارتباط اهالی هنر هفتم با یکدیگر یادآور شد: ما وقتی هنرمندی فوت می‌کند به ناچار همدیگر را می‌بینیم. برگزاری این چنین نکوداشت‌هایی، اقدام مؤثری است. در این دورهمی‌ها، بحث نظری و سازنده صورت می‌گیرد و حتی پروژه‌های کاری سازماندهی و فضای کاری برای یکدیگر فراهم می‌شود.

سجاد اکبری رییس فرهنگسرای اندیشه هم در ادامه با تقدیر از محمد ابهری یادآور شد: این وظیفه‌ ماست که از تلاش‌های چنین هنرمندانی تقدیر کنیم. جا دارد که در زمان حیات هنرمندان از فعالیت‌های هنری اساتید آثار خلاقانه، تجلیل به عمل آید. نقش‌های آقای ابهری در هنر هفتم و تلویزیون، در ذهن و یاد مردم به یادگار مانده است.

محمد ابهری هم از زحمات برپاکنندگان این مراسم تشکر و به خاطراتی از سریال «بوعلی سینا»، شرایط سخت کاری و علاقه‌ مفرطش به ایفای نقش در آن سریال اشاره کرد.

وی در پایان به حضور اهالی هنر هفتم و تصویر اشاره و عنوان کرد: اینکه الان شما؛ بخشی از اهالی هنر هفتم حضور دارید برای من غنیمت است و از یکایک شما تشکر می‌کنم.


نخستین آیین «یادگار آثار خلاقانه» از بیش از نیم قرن فعالیت هنری محمد ابهری با حضور اهالی هنر هفتم تجلیل به‌عمل آمد.حسن آیین تشکر و تقدیر از تلاش، زحمات و نقش‌های آقای ابهری در هنر هفتم و تلویزیون بیان شد. ابهری بازیگری با مطالعات ارزش‌ها وحرفه‌ای بوده و دقت و غوطه‌ورشدنش در نقش‌ها شناخته شده است. نکوداشت‌ها و دورهمی‌های اهالی هنر هفتم ارتباط و همبستگی بیشتری را بین آنها ایجاد می‌نماید. شرایط سخت کاری و علاقه‌ مفرط ابهری به ایفای نقش، در سریال «بوعلی سینا» نیز یادآور شد.حضور اهالی هنر هفتم برای ابهری یک غنیمت بوده و او از حضور ایشان در آیین تشکر و قدردانی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *