فراخوانی سفیر مالی در الجزایر

مالی سفیر خود در الجزایر را فراخواند


مالی اقدام کرده است سفیر خود در الجزایر را فراخواند تا در رابطه با تلاش های آرامش در مالی و پایان دادن به شورش مسلحانه در شمال کشور رایزنی کند. این اقدام باعث تشدید تنش ها در روابط دو کشور می شود. الجزایر نیز برای پاسخ به این اقدام مالی، دیپلمات ارشد خود را فراخوانده و از مالی خواسته است در تلاش های آرامش به آنها بپیوندد. الجزایر تا کنون میانجی اصلی در تلاش های آرامش بین مالی و شورشیان محلی بوده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از شبکه تلویزیونی «اِی بی سی نیوز»، کشور مالی پس از ادعای مداخله در امور این کشور از سوی الجزیره، سفیر خود در الجزایر را فراخواند؛ اقدامی که باعث تشدید تنش ها در ارتباط با تلاش ها برای پایان دادن به شورش مسلحانه در شمال مالی خواهد شد.

مقامات کشور مالی می گویند که این کشور غرب آفریقا سفیر خود در الجزایر را پس از متهم کردن به دخالت در امور داخلی خود از طریق دیدار با سران شورشیان شمال مالی از الجزیره فراخوانده است.

بر اساس نامه ای از نمایندگی دیپلماتیک مالی به وزارت امور خارجه الجزایر، حکومت مالی اعلام کرد که «ماهامان آمادو مایگا» سفیر این کشور را از الجزیره «برای رایزنی فوری» فراخوانده است.

الجزایر میانجی اصلی در تلاش‌ های آرامش بین مالی و شورشیان محلی «طوارق» بوده است.

در سال ۲۰۱۲، این گروه ارتش مالی را از شهر بیرون کرده و مجموعه ای از رویدادها به راه افتاد که این کشور را بی ثبات کرد.

الجزایر عامل امضای توافقنامه آرامش سال ۲۰۱۵ بین مالی و شورشیان بود – توافقی که پس از متهم کردن یکدیگر توسط هر دو طرف به عدم رعایت آن، از بین رفت.

این در حالیست که کشور مالی پیشتر دیپلمات ارشد الجزایری را احضار کرد تا مراتب اعتراض شدید خود نسبت به اقدامات غیردوستانه اخیر مقام های الجزیره تحت پوشش عملیات آرامش در مالی را به وی ابلاغ کند.

وزارت خارجه الجزایر نیز اعلام کرده بود که در پاسخ به این اقدام مالی، دیپلمات ارشد خود را فراخوانده و از مالی خواسته است به تلاش‌های الجزایر بپیوندد تا توافق زودتر حاصل شود.


تشدید تنش ها در ارتباط با تلاش ها برای پایان دادن به شورش مسلحانه در شمال مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *