تعیین مجدد وجوه دولتی برای واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای لوکس

مالیات واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای لوکس تعیین شد

0 نظر


در جلسه علنی پارلمان بررسی بخش درآمدی لایحه برنامه‌ریزی مالی کشور سال ۱۴۰۳ صورت گرفت. در این جلسه، نمایندگان با ردیف ۱ بند (ژ) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند که به این موضوع اشاره دارد که زمین‌های فاقد اعیانی با کاربری مسکونی، اداری، تجاری، باغ و صاحبان باغ‌های ویلا با متراژ بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال، مشمول وجوه دولتی به میزان دو درصد می‌شوند. این مصوبه بیان می‌کند که واحدهای مسکونی و باغ‌های ویلا در حال ساخت، مشمول این وجوه دولتی نیستند. به علاوه، بر اساس قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و قوانین سازماندهی شهری‌ها، باغ‌های ویلا غیرمجاز جریمه دو برابر وجوه دولتی باغ‌های ویلاهای مجاز خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۲ بهمن ماه) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف ۱ بند (ژ) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

طبق این مصوبه، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی که ارزش هریک از آن‌ها بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول وجوه دولتی به میزان دو در هزار می‌شوند.

بر اساس جز ۲ بند مذکور، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت، مشمول این وجوه دولتی نیستند.

باغ ویلاهای غیر مجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون موضوع ماده (۳) مقررات حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مصوب سال ۱۳۷۴ با اصلاحات بعدی و کمیسیون‌های ماده (۹۹) یا ماده (۱۰۰) مقررات سازماندهی شهری‌ها حسب مورد مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر وجوه دولتی باغ‌ویلاهای مجاز هستند.


پارلمان در جلسه علنی موافقت کرد که زمین‌های فاقد اعیانی با کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز و واحدهای مسکونی با ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال، مازاد بر این مبلغ مشمول وجوه دولتی به میزان دو در هزار می‌شوند. واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت مشمول این وجوه دولتی نیستند. باغ ویلاهای غیر مجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون‌ها مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر وجوه دولتی باغ‌ویلاهای مجاز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *