تعیین وجوه دولتی خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۳

مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۳ تعیین شد

0 نظر


در جلسه علنی پارلمان، نمایندگان به تصویب رساندند که خودروهای سواری و وانت دو اتاق دارای شماره انتظامی شخصی با قیمت روز بیش از ۳۵ میلیارد ریال مشمول مالیاتی به نرخ ۱ درصد شوند. مبدا محاسبه وجوه دولتی وسایل نقلیه، قیمت روز تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نمایندگان پارلمان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۳ کل کشور در بخش درآمدی، بند «د» تبصره ۶ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول وجوه دولتی سالانه وسایل نقلیه به نرخ یک درصد (۱%) می‌شوند.

مأخذ محاسبه وجوه دولتی وسایل نقلیه موضوع این بند، قیمت روز وسایل نقلیه تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور است.


نمایندگان پارلمان در جلسه علنی تصویب کردند که خودروهای سواری و وانت دو اتاق دارای شماره انتظامی شخصی با قیمت بیش از ۳۵ میلیارد ریال مشمول وجوه دولتی سالانه یک درصد خواهند شد. مصوبه نمایندگان مجلس بر اساس قیمت روز خودروها توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *