وجوه دولتی بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد افزایش یافت

مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد


با تأمین منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد، نرخ وجوه دولتی بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته است. از ابتدای سال ۱۴۰۳، مؤدیان مشمول نظام وجوه دولتی بر ارزش افزوده مکلف به درج نرخ ۱۰ درصد در صورتحساب وجوه دولتی و عوارض ارزش افزوده در فاکتورهای خود شده و این میزان را از خریداران دریافت کنند.

به گزارش دیجیاتور، بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، به موجب مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ کل کشور و به منظور تأمین منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد، نرخ وجوه دولتی بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) مقررات وجوه دولتی بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بنابراین مؤدیان مشمول نظام وجوه دولتی بر ارزش افزوده در موارد عرضه کالا و خدمات مشمول (به استثنای کالاهای خاص موضوع ماده (۲۶) مقررات وجوه دولتی بر ارزش افزوده که دارای نرخ‌های جداگانه ای هستند) مکلف اند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در زمان صدور صورتحساب وجوه دولتی و عوارض ارزش افزوده را به نرخ ۱۰ درصد در صورتحساب درج و از خریدار دریافت کنند.


افزایش نرخ وجوه دولتی بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد در سال ۱۴۰۳ برای تأمین منابع لازم برای تعدیل حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد اعلام شده است. این افزایش بر روی معاملات عرضه کالا و خدمات اعمال شده و افراد مشمول موظف به پرداخت وجوه دولتی و عوارض ارزش افزوده به نرخ جدید می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *