ضرورت نظارت به‌موقع بر عوامل خسارت‌زا

لزوم پایش به‌موقع عوامل خسارت‌زا


در این متن، مریم جلیلی مقدم، سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، به افزایش سطوح مبارزه با عوامل خسارت زا در سال زراعی اخیر اشاره کرده و اظهار داشته که تلاش مضاعفی نسبت به سال‌های گذشته صورت گرفته است. همچنین، تاکید شده است که دستورالعمل‌های سازماندهی عوامل خسارت زا براساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان حفظ نباتات بروز شده و مدیران استانی باید با استفاده از رسانه‌های جمعی و ساخت و ساز محتوا، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند. همچنین، ضرورت پایش به موقع عوامل خسارت زا و ارسال گزارش‌های سطوح مبارزه با عوامل خسارت زا گندم و کلزا نیز بیان شده است.

به گزارش دیجیاتور، مریم جلیلی مقدم، سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به افزایش سطوح مبارزه با عوامل خسارت زا در سال زراعی اخیر گفت: آمارهای مبارزه و وضعیت کنترل عوامل خسارت‌زا بر اساس گزارشات استانی و بازدیدهای میدانی نشان دهنده تلاش مضاعف نسبت به سنوات گذشته است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های سازماندهی عوامل خسارت زا با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور و مؤسسه تحقیقات گیاه علوم درمانی بروز شده بر سازماندهی عوامل خسارت‌زا بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان حفظ نباتات تاکید کرد.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: مدیران استانی با بهره‌گیری از رسانه‌های جمعی و ساخت و ساز محتوا برای انجام مبارزات به موقع، اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.

همچنین در پایان مقرر شد ضمن پایش به موقع عوامل خسارت زا و بازدیدهای مستمر میدانی، گزارش‌های سطوح مبارزه با عوامل خسارت‌زا گندم و کلزا به موقع ارسال شود.


افزایش سطوح مبارزه با عوامل خسارت‌زا نشان دهنده تلاش مضاعف مقامات استانی در دستورالعمل‌های سازماندهی عوامل خسارت‌زا و انجام مبارزات به موقع است.ضمن این همکاری انجام شده، نیاز به اطلاع‌رسانی‌های لازم تاکید شده و ارسال گزارش‌ها درباره سطوح مبارزه با عوامل خسارت‌زا به موقع درخواست شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *