اهمیت ورود پول به بازار سرمایه برای کنترل تورم

لزوم ورود پول به بازار سرمایه برای مهار تورم


در همایش مالی و اسلامی که در ساختمان مطهری سازمان بازار سهام برگزار شد، علی صالح آبادی رئیس انجمن مالی اسلامی اعلام کرد که این همایش نهمین دوره خود را آغاز کرده است و به همکاری با نشریات علمی و پژوهشی، تعامل با کشورهای منطقه مانند بحرین و برگزاری نشست‌های تخصصی می‌پردازد. افزوده شد که به منظور مهار تورم و رشد ساخت و ساز، باید نقدینگی را به بازار مولد هدایت کرد و از ابزارهای مالی اسلامی همچون اوراق ودیعه و اسناد خزانه اسلامی استفاده کرد. مصباحی مقدم نیز اظهار داشت که امروز دانش مالی اسلامی پیشرفت کرده و باید برنامه‌های توسعه‌ای مناسب با شرایط کشور را اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی صالح آبادی رئیس انجمن مالی اسلامی در این همایش که در ساختمان مطهری سازمان بازار سهام برگزار شد، گفت: این همایش نهمین همایش مالی و اسلامی بوده با رویه مهار تورم و رشد ساخت و ساز کار خود را آغاز کرده است.

صالح آبادی افزود: ایجاد پایگاه جامع مالی اسلامی، همکاری با ۱۲ نشریه علمی و پژوهشی، تعامل با کشورهای منطقه مانند بحرین و دریافت نمایندگی ایران در این کشور، برگزاری نشست‌های تخصصی، همکاری با سازمان بازار سهام در مباحث تخصصی از ریز برنامه‌های این همایش است.

وی در پایان گفت: باید عضویت افراد متخصص در انجمن مالی اسلامی تسهیل شده تا جایگاه انجمن بین مردم و متخصصان بیشتر از گذشته باشد.

دانش مالی اسلامی تبدیل به درخت تنومندی شده است

مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی نهاد مالی نیز در این همایش گفت: امروز دانش مالی اسلامی تبدیل به درخت تنومند شده و مسائل خوبی در همایش‌های مالی اسلامی مطرح می‌شود، باید در برنامه‌های توسعه‌ای شرایط ویژه کشور را درک کرده و مناسب با محدودیت‌هایی از قبیل محدودیت‌های بین‌المللی برنامه برنامه برای دانش مالی نوشت.

برای مهار تورم پول به بازار مولد بیاید

مصباحی مقدم افزود: برای مهار تورم و رشد ساخت و ساز باید نقدینگی را به بازار مولد هدایت کرد و اوراق ودیعه، اسناد خزانه اسلامی، قرارداد توافق خرید از جمله ابزارهای مالی اسلامی است که با همکاری سازمان بازار سهام از سال ۱۳۸۶ تا به امروز تأمین مالی خوبی را اجرایی کرده ایم.


در همایش مالی و اسلامی برای مهار تورم و رشد ساخت و ساز باید نقدینگی را به بازار مولد هدایت کرد و استفاده از ابزارهای مالی اسلامی مانند اوراق ودیعه، اسناد خزانه اسلامی، و قرارداد توافق خرید ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *