ضرورت درخواست گواهی بهداشت گیاهی در هنگام خرید نهال‌ها

لزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال


در این متن، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط سازمان حفظ نباتات کشور، بر اهمیت درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال تاکید کرده است. او بیان کرده که انتقال عوامل خسارت زای گیاهی از طریق اندام‌های تکثیر شونده گیاهی آلوده، می‌تواند به گسترش آفات و بیماری‌های گیاهی منجر شود. به خریداران نهال توصیه شده است که از فروشندگان، گواهی بهداشت گیاهی درخواست کنند تا از سلامت این نهال‌ها اطمینان حاصل کنند و جلوی نابودی باغات و محصولاتشان را بگیرند.

به گزارش دیجیاتور، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کشور بر درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال تاکید کرد و گفت: یکی از علل اصلی گسترش عوامل خسارت زای گیاهی جابجایی هرگونه اندام تکثیر شونده گیاهی آلوده است که با توجه به روزهای پایانی سال و تقاضا برای کاشت، به خریداران نهال توصیه می‌شود به هنگام خرید از فروشندگان، گواهی بهداشت گیاهی درخواست کنند.

وی افزود: باغدارانی که بدون اطلاع از سلامتی نهال اقدام به خرید کنند، ناخواسته باعث گسترش آفات و بیماری‌های گیاهی بخصوص قرنطینه‌ای شده و گریبان باغات منطقه را گرفته و موجب نابودی باغات و حتی محصول می‌شوند لذا حتماً باید به هنگام خرید از فروشندگان، گواهی بهداشت گیاهی درخواست کنند تا از سلامت آن اطمینان یابند.


خرید نهال باید همراه با گواهی بهداشت گیاهی باشد تا از سلامتی نهال اطمینان حاصل شود و جلوی گسترش آفات و بیماری‌های گیاهی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *