تکمیل کردن ظرفیت ترانزیتی ایران و آذربایجان از طریق مسیر آستارا

لزوم استفاده از ظرفیت ترانزیتی ایران و آذربایجان از مسیر آستارا


در این متن آمده است که پل مرزی آستارا یکی از مرزهای مهم ترانزیت و صادرت کالا از کشور است که نیازمند بیشتر توجه است. همچنین ضرورت بازنگری زیرساختی پایانه مرزی بندر آستارا بیان شده است. از آنجا که این پایانه به تازگی مورد توجه قرار گرفته است، احداث گذر مرزی جدید در راستای توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بسیار مهم و ضروری است. در حال حاضر زمینی به مساحت هفت و نیم هکتار برای ایجاد پایانه جدید مرزی در آستارا تعیین شده است و پروژه در حال پیمایش مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار است. با افتتاح پایانه جدید مرزی، ظرفیت ورود و خروج دو کشور ایران و آذربایجان بیشتر می‌شود و سایت جدید به عنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، داریوش امانی عصر دوشنبه در جریان بازدید از پل مرزی آستارا و کشور آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مرز آستارا یکی از مرزهای مهم ترانزیت و صادرت کالا از کشور است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری زیرساختی پایانه مرزی بندر آستارا افزود: این پایانه دارای قدمت ۲۰ ساله است و در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته که در این حکومت در حال بازنگری و احیا است.

معاون وزیر راه با اشاره به برگزاری جلسات و امضای تفاهم نامه‌هایی با کشور آذربایجان در خصوص گذر مرزی جدید در آستارا بیان کرد: احداث گذر مرزی جدید در راستای توسعه روابط تجاری تجاری و ترانزیتی بسیار مهم و ضروری است.

امانی با بیان اینکه در حال حاضر زمینی به مساحت هفت و نیم هکتار برای ایجاد پایانه جدید مرزی در آستارا تملک شده است، گفت: این پروژه در حال پیمایش مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار قرار دارد و سال آینده اعتبار آن در برنامه‌ریزی مالی پیش بینی می‌شود تا ساخت و ساز پایانه جدید آستارا شروع شود.

وی با تاکید بر لزوم ظرفیت ترانزیتی ایران و آذربایجان از مسیر مرزی آستارا افزود: با افتتاح پایانه جدید مرزی ظرفیت ورود و خروج ۲ کشور بیشتر می‌شود و سایت جدید به عنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری فعالیت خواهد کرد.


مرز آستارا یکی از مرزهای مهم ترانزیت و صادرت کالا از کشور است. لزوم بازنگری زیرساختی پایانه مرزی بندر آستارا و احیای آن در حکومت فعلی مورد توجه قرار گرفته است. به منظور توسعه روابط تجاری و ترانزیتی، احداث گذر مرزی جدید در آستارا ضروری و مهم است. زمینی به مساحت هفت و نیم هکتار برای ایجاد پایانه جدید مرزی تملک شده است و پروژه احداث این پایانه در مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار قرار دارد. افتتاح پایانه جدید مرزی آستارا ظرفیت ورود و خروج ۲ کشور را افزایش خواهد داد و این سایت به عنوان پایانه مرزی تجاری و باری از فعالیت خواهد‌ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *