قیمت منابع هیدروکربن همچنان در حال افزایش است.

قیمت نفت همچنان افزایشی


با افزایش ۰.۱۳ درصدی، قیمت منابع هیدروکربن برنت به ۸۴ دلار و ۱۴ سنت و منابع هیدروکربن وست تگزاس اینترمدیت به ۷۹ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسیده است. تحت تأثیر تقاضای بالاتر آمریکا برای سوخت و ریسکهای ژئوپلیتیکی، منابع هیدروکربن برنت سه درصد افزایش یافته و به بالاترین حد چهار ماه گذشته رسیده بود. حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه، باعث آتش‌سوزی در بزرگترین پالایشگاه روس‌منابع هیدروکربن شده است و پوتین اعلام کرده که آماده منازعه هسته‌ای است. در بخش عرضه، ذخایر منابع هیدروکربن و بنزین آمریکا کاهش یافته و به رکورد پایینی از نوامبر ۲۰۲۲ رسیده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز بهای معاملات منابع هیدروکربن برنت با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید.

منابع هیدروکربن برنت روز چهارشنبه، تحت تأثیر دورنمای تقاضای بالاتر آمریکا برای سوخت و تشدید ریسک ژئوپلیتیکی، حدود سه درصد صعود کرده و به بالاترین حد خود در چهار ماه اخیر رسیده بود.

حملات پهپادی اوکراین به تأسیسات پالایشی روسیه، روز چهارشنبه برای دومین روز ادامه یافت و باعث آتش سوزی در بزرگترین پالایشگاه شرکت روس‌منابع هیدروکربن شد. این حمله، شدیدترین حمله به بخش انرژی روسیه در ماه‌های اخیر بود.

مقامات روسیه اعلام کردند که اوکراین پس از وارد کردن صدمات جدی به پالایشگاه لوک اویل در نیژنی نووگرود در روز سه شنبه، به پالایشگاه‌ها در مناطق روستوف و ریازان حمله کرد.

حمله پهپادی در ریازان، باعث آتش سوزی در پالایشگاه روس‌منابع هیدروکربن شد. دو منبع آگاه به رویترز گفتند این پالایشگاه مجبور شد دو واحد پالایش منابع هیدروکربن اصلی خود را تعطیل کند.

ولادیمیر پوتین، مقام عالی رتبه روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه با رسانه‌های دولتی، به کشورهای غربی اعلام کرد که آماده منازعه هسته‌ای است.

در بخش عرضه، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر منابع هیدروکربن آمریکا با پالایش بالاتر منابع هیدروکربن و کاهش ذخایر بنزین در آستانه فصل رانندگی تابستانی، کاهش غیرمنتظره ای پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این آژانس اعلام کرد ذخایر منابع هیدروکربن به رشدی که در شش هفته متوالی داشت، پایان داد و در هفته منتهی به هشتم مارس، به میزان ۱.۵ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۴۷ میلیون بشکه رسید که برخلاف برآورد تحلیلگران در نظرسنجی رویترز از رشد ۱.۳ میلیون بشکه‌ای منابع هیدروکربن بود.

ذخایر بنزین آمریکا به میزان ۵.۷ میلیون بشکه کاهش یافت که ششمین کاهش هفتگی متوالی بود و به ۲۳۴.۱ میلیون بشکه رسید. ذخایر سوخت موتوری در منطقه گلف کاست آمریکا، به پایین‌ترین میزان از نوامبر سال ۲۰۲۲ نزول کرد.


منابع هیدروکربن برنت و منابع هیدروکربن وست تگزاس افزایش قیمت یافت.

پهپادهای اوکراین حملاتی به پالایشگاه های روسیه انجام دادند و باعث آتش‌سوزی شدند.

پوتین اعلام کرد که آماده منازعه هسته‌ای است.

در آمریکا، ذخایر منابع هیدروکربن و بنزین کاهش یافت.

ذخایر منابع هیدروکربن در آمریکا به میزان ۱.۵ میلیون بشکه کاهش یافت.

ذخایر بنزین در آمریکا نیز کاهش یافت و به ۲۳۴.۱ میلیون بشکه رسید.

ذخایر سوخت موتوری در منطقه گلف کاست آمریکا به پایین‌ترین میزان از نوامبر سال ۲۰۲۲ نزول کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *