تعیین قیمت برق اضافی ساخت و ساز شده توسط نیروگاه اتمی بوشهر

قیمت برق تولیدی مازاد نیروگاه اتمی بوشهر مشخص شد

0 نظر


در جلسه نوبت صبح امروز پارلمان، نمایندگان با تایید بند ج تبصره 7 لایحه برنامه‌ریزی مالی سال 1403، تصمیم گرفتند خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام شده حسابرسی شده انجام شود. همچنین در صورت تحویل برقی بیشتر از 6 میلیارد کیلووات ساعت در سال از نیروگاه مذکور، برق تولیدی بیشتر از متوسط تعرفه برق تجدید پذیر و با استفاده از محل حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی و با استفاده از ساز و کار بازار بهینه سازی و گواهی صرفه‌جویی انرژی، خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نمایندگان پارلمان در جلسه نوبت صبح امروز (سه‌شنبه سوم بهمن ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، با تصویب بند (ج) تبصره ۷ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام شده حسابرسی شده صورت می‌گیرد.

در صورتی که برق تحویلی نیروگاه مذکور به شبکه از ۶ میلیارد کیلووات ساعت در سال بیشتر شود، مازاد برق تولیدی با متوسط تعرفه برق تجدید پذیر و از محل حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی و در قالب ساز و کار بازار بهینه سازی و گواهی صرفه‌جویی انرژی (موضوع بند الف و ب ماده ماده (۴۶) مقررات برنامه هفتم پیشرفت) خریداری می‌شود.


نمایندگان پارلمان قبول کردند که در صورتی که برق تحویلی نیروگاه اتمی بوشهر بیشتر از ۶ میلیارد کیلووات ساعت در سال شود، مازاد برق تولیدی با تعرفه برق تجدیدپذیر خریداری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *