راه اندازی دانش مالی دریایی در گلستان، فرصت مناسب برای ایجاد اشتغال است

فعال شدن اقتصاد دریا در گلستان زمینه اشتغالزایی نیز فراهم می‌شود


در نشست توسعه زنجیره ارزش، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد که باید تلاش خود را مضاعف کرده و به لحاظ کیفیت کار تحولی ایجاد کنیم. وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور، افزود که مسؤولیت سنگینی به عهده داریم و باید ظرفیت‌های موجود توجه ویژه داشته باشیم. همچنین، اشاره کرد که خشک شدن خلیج گرگان تهدیدی برای استان بود، اما اکنون دوباره به فرصت تبدیل شده است و دانش مالی دریا در گلستان فعال شود، زمینه اشتغالزایی نیز فراهم خواهد شد. وی همچنین تاکید کرد که باید به بخش خصوصی میدان داد تا در تمامی حوزه‌ها فعال شود و حمایت مالی، حقوقی و تسهیلاتی به همراه پیگیری رفع موانع در فرایند ساخت و ساز باشد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست توسعه زنجیره ارزش که با حضور فعالان مالی برگزار شد با اشاره به اینکه باید تلاش خود را مضاعف کنیم، اظهار کرد: به لحاظ کمیت هیچکس کم کاری ندارد اما باید به لحاظ کیفیت کار تحولی صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور افزود: اکنون مسؤولیت سنگینی به عهده داریم و باید ظرفیت‌های موجود توجه ویژه ای داشته باشیم.

مقام عالی رتبه با اشاره به اینکه یک دستگاه لایروب در علی‌آباد مشغول فعالیت است، گفت: این دستگاه لایروب طی دو روز آینده در خلیج گرگان مشغول به کار خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه یک کار جهادی انجام شد و خیلی از نگرانی‌ها را رفع کرد، افزود: خشک شدن خلیج گرگان تهدیدی برای استان بود و اکنون دوباره به فرصت تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ماموریم که دانش مالی دریا را فعال کنیم، ادامه داد: اگر دانش مالی دریا در گلستان فعال شود زمینه اشتغالزایی نیز فراهم می‌شود.

مقام عالی رتبه گفت: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده نشان می‌دهد آمار بیکاری در استان کاهشی شده است و این آمار می‌تواند با کاهش بیشتری مواجه شود.

وی با بیان اینکه هر دستگاهی می‌تواند در حوزه خود اشتغال واقعی ایجاد کند، ادامه داد: باید در برنامه‌ریزی مالی‌ریزی توجه به ساخت و ساز و اشتغال را مساله محوری به آن نگاه کنیم، چراکه حل بسیاری از مشکلات در اشتغال و رشد ساخت و ساز است.

رئیسی با اشاره به اینکه در مجموعه اداری مردم انتظار دارند که یک حرکت تحولی صورت گیرد، افزود: با توجه به افزایش بهره وری باید به این حوزه توجه شود که یکی از آنها توجه ویژه به تعاونی‌ها و بخش خصوصی است. موضوعی که در برنامه ششم و هفتم توسعه هم به آن پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه دانش مالی حکومت نمی‌تواند متصدی باشد ما باید تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کنیم باید به بخش خصوصی میدان دهیم تا در تمامی حوزه‌ها فعال شود. این در سخن هم نمی‌شود باید حمایت مالی، حقوقی و تسهیلاتی به همراه پیگیری رفع موانع در فرایند ساخت و ساز باشد.


تلاش برای مضاعفه کیفیت کار و توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، خشک شدن خلیج گرگان تهدیدی بود و به فرصتی تبدیل شده است، دانش مالی دریا در گلستان فعال شده و زمینه اشتغالزایی فراهم شده است، کاهش بیکاری و افزایش بهره‌وری، توجه و حمایت از بخش خصوصی و اختصاص تسهیلات برای فعالیت در تمامی حوزه‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *