فروش گیشه های سینمای ایران به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال یک ثبت‌رکورد است.

فروش ۱۰ هزار میلیارد ریالی گیشه های سینمای ایران یک رکورد است


در آئین افتتاح سه پردیس سینمایی در شهر اراک، محمد خزاعی، معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور، اعلام کرد که هشتصد و سومین سالن سینمایی کشور در این شهر افتتاح شده و قرار است تعداد سالن‌ها به هزار برسد. او افزود که با افتتاح این سه سالن هنر هفتم، بارقه امید در دل مردم استان احیا می‌شود و هدف تعداد مخاطبان هنر هفتم تا پایان سال ۳۰ میلیون نفر است. علاوه بر این، محمد خزاعی اعلام کرد که تا پایان حکومت سیزدهم، تعداد سالن‌های هنر هفتم به هزار سالن گسترش خواهد یافت. در ادامه، او اشاره کرد که فروش گیشه سینماها به ۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است که رکورد جدیدی است و تقویت محتوای فرهنگی نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است. همچنین، اعلام شد که در بنیاد سینمایی فارابی ۱۷ اثر سینمایی در بخش‌های مختلف ساخت و ساز شده است که در جشنواره فجر امسال نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، محمد خزاعی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح همزمان سه پردیس سینمایی شهر اراک، اظهار کرد: هشتصد و سومین سالن سینمایی کشور در اراک افتتاح شد و مقرر است این رقم به هزار برسد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این سه سالن هنر هفتم بارقه امید در دل مردم استان احیا می‌شود، افزود: روز گذشته شمار مخاطبان هنر هفتم رکورد ۲۴ میلیون نفری را ثبت کرد و تا پایان سال آمار ۳۰ میلیونی هدف گذاری شده است.

معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: پیش از حکومت سیزدهم ۵۷۰ سالن هنر هفتم در کشور وجود داشت که بیش از ۲۰۰ سالن سینمایی در این حکومت طراحی شده و مقرر است تا پایان عمر حکومت سیزدهم شمار سالن‌ها به هزار سالن برسد.

خزاعی تصریح کرد: فروش گیشه ۱۰ هزار میلیارد ریال در سینماها رکورد جدیدی است، شاید در حوزه دانش مالی این مبلغ قابل توجه نباشد اما برای هنر هفتم تجربه جدیدی است چرا که پیش از این، بیشترین رقم در بهترین شرایط ۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه تقویت محتوای فرهنگی نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است، گفت: در عرصه ساخت و ساز و محتوا برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته و ۱۷ اثر سینمایی در بنیاد سینمایی فارابی در بخش‌های مختلف ساخت و ساز شده است که خروجی آن در بخشی از اثر سینمایی‌های جشنواره فجر امسال دیده می‌شود.


افتتاح سه پردیس سینمایی در اراک، رکورد حضور مخاطبان هنر هفتم به ۲۴ میلیون نفر، هدف گذاری برای آمار ۳۰ میلیونی مخاطبان هنر هفتم، افزایش تعداد سالن‌های هنر هفتم به هزار سالن، رکورد جدید در فروش گیشه هنر هفتم به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال، ساخت و ساز ۱۷ اثر سینمایی در بنیاد سینمایی فارابی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *