ساخت و ساز فرزندان و بحران جمعیت؛ محور اصلی سریال “پشت پرده”

فرزندآوری و بحران جمعیت؛ محور اصلی سریال «پشت پرده»


سریال پشت پرده، که توسط مصطفی رضوانی تهیه شده و محمدرضا حاجی غلامی به کارگردانی آن مشغول است، برای ماه مبارک رمضان طراحی شده است. در این سریال دو خانواده داستانی و چالش‌های خود را دارند که یکی برای انجام عمل آی وی اف و دیگری برای تفریح در ایام نوروز به یزد مسافرت کرده‌اند. این سریال به موضوع فرزندآوری و بحران کاهش جمعیت می‌پردازد و تلاش شده مخاطب با مسئله فرزندآوری درگیر شود. همچنین، در این سریال به موضوعات اجتماعی و مسائل معلمان و نقش آن‌ها در چرخه حکمرانی نیز پرداخته می‌شود. روایت خیالی در شهر یزد و تقابل دو میراث اصیل ایرانی و میراث امروزی شهری را نشان می‌دهد و سوژه‌های روز را با طنز موقعیتی مطرح می‌کند. تهیه این سریال با همکاری شبکه دو و استانداری یزد و با حمایت‌های شخص استاندار یزد و مجموعه استانداری صورت گرفته است.

صادق روشن در حاشیه آغاز ساخت و ساز سریال پشت پرده در هتل کهن کاشانه یزد در گفتگو با خبرنگار دیجیاتور اظهار کرد: هدف‌گذاری اصلی این سریال، پرداختن به موضوع فرزندآوری و بحران کاهش جمعیت است و در این سریال تلاش شده مخاطب با مسئله فرزندآوری درگیر شود.

وی عنوان کرد: این سریال روایت خیالی و چالش دو خانواده است که یکی برای انجام عمل آی وی اف و دیگری برای یک مسافرت تفریحی در ایام نوروز به یزد مسافرت کرده اند.

روشن ادامه داد: خانواده معلم، نماینده قشر معلم‌هاست و در مسیر ایفای نقش‌های خود به موضوعاتی نظیر عدالت آموزشی، مسائل معلمان و نقش معلم در چرخه حکمرانی می پردازد.

رییس مرکز هنری رسانه ای نهضت سازمان معرفی محصولات اسلامی بیان کرد: در روایت خیالی این سریال، موقعیت شهر یزد و تقابل دو میراث اصیل ایرانی و میراث امروزی شده شهری را می بنیم؛ یک خانواده تهرانی و یک خانواده یزدی که هر کدام سنت‌ها و آداب خود را در این سریال نمایندگی می کنند.

روشن اظهار کرد: در خلال داستانها به موضوعات مختلف اجتماعی نیز اشاره شده و با توجه به اینکه سریال کمدی و دارای طنز موقعیت است، می توان به سوژه‌های روز پرداخت و با آن موضوعات شوخی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مجموعه سریال از نظر امکانی که به نهضت سازمان معرفی محصولات اسلامی می دهد، دو بخش جدی دارد یکی توجه به ظرفیت استان‌هاست به نحوی که تمامی عوامل پشت دوربین یزدی و بازیگران هم اغلب بومی هستند.

روشن گفت: برای نهضت بسیار جدی و مهم است که از ظرفیت‌های مورد غفلت قرار گرفته هنری و رسانه ای استانها استفاده کند و تهیه این سریال امکان استفاده از این ظرفیت را فراهم می کند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجه دیگر، حضور معلمان در این سریال است که به واسطه حضور قشر معلم، شبکه آموزش درگیر این سریال شده و از آنجا که بحث معلمان جزو اهداف و ماموریت های شبکه دو و بحث فرزندآوری، ماموریت اصلی سازمان معرفی محصولات اسلامی است، کار مشترک میان نهضت و شبکه دو کلید خورد.

رییس مرکز هنری رسانه ای نهضت سازمان معرفی محصولات اسلامی از همکاری و حمایت‌های شخص استاندار یزد و مجموعه استانداری در تهیه این سریال قدردانی کرد.

گفتنی است؛ سریال ۲۶ قسمتی پشت پرده ویژه ماه مبارک رمضان است که به تهیه کنندگی مصطفی رضوانی و کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی در یزد ساخت و ساز می شود و ساخت و ساز آن امروز با حضور مدیر شبکه دو صدا و سیما، استاندار یزد، مدیرکل معرفی محصولات اسلامی، رییس مرکز هنری رسانه ای نهضت معرفی محصولات اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان کلید خورد.


ساخت و ساز سریال پشت پرده در هتل کاشانه یزد آغاز شده است. این سریال به موضوع فرزندآوری و کاهش جمعیت می‌پردازد. روایت خیالی سریال حول محور دو خانواده است که یکی برای عمل آی‌وی‌اف و دیگری برای مسافرت تفریحی به یزد به سر می‌نام تجاری. در خانواده معلم به موضوعات عدالت آموزشی و نقش معلم در چرخه حکمرانی پرداخته می‌شود. در این سریال، شهر یزد و تقابل میراث اصیل ایرانی و میراث امروزی نیز به تصویر کشیده شده است. این سریال دارای طنز شوخی و موقعیت است و به موضوعات اجتماعی مختلف نیز اشاره می‌کند. در تهیه این سریال، از ظرفیت هنری و رسانه‌ای استان یزد استفاده شده است. همچنین، حضور معلمان در این سریال نقش مهمی دارد و موقعیت معلمان جزو اهداف و ماموریت‌های شبکه آموزش و سازمان معرفی محصولات اسلامی است. در تهیه این سریال، با همکاری و حمایت استانداری یزد و مجموعه استانداری نیز همکاری شده است. سریال پشت پرده، ۲۶ قسمتی است و ساخت و ساز آن در ماه مبارک رمضان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *