آغاز عملیات اجرایی دو شهر جدید ساحلی در هرمزگان

عملیات اجرایی ۲ شهر جدید ساحلی در هرمزگان آغاز شد


در این متن، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران در مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرهای جدید ساحلی در بندرعباس از اهمیت و ویژگی‌های این شهرها بهره‌برداری کرد. او اعلام کرد که شهرهای جدید ساحلی خلیج فارس و مکران مرکزی جزو مجموعه ۲۷ نقطه شهری جدید جنوب کشور هستند که بر اساس دانش مالی دریایی و با مشارکت بانک مسکن و سایر نهادها احداث شده‌اند. شهر جدید خلیج فارس در بندرعباس در مساحت ۱۸ هزار هکتار و با کارکردهای مالی و سکونتی، شامل پردیس‌های نمایشگاهی، علم و فناوری و فرهنگی است. در حال حاضر، بر اساس توافق‌نامه‌ای که با همکاری بانک مسکن امضا شده است، باید ۱۰۰ هزار واحد مسکن در این شهرهای جدید ساحلی احداث شود که ۳۰ هزار واحد مربوط به شهرهای دیگر کشور برای جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر طراحی شده است. هدف از احداث این شهرهای ساحلی، تحقق روابط حکومتی‌های امدادی مقام معظم رهبری در زمینه دانش مالی دریایی است و نقش مهمی در توسعه استان هرمزگان و کشور خواهد داشت. در حال حاضر، رئیس‌جمهور و هیأت حکومت اقدام به بهره‌برداری از ۱۳۲ طرح عمرانی در استان هرمزگان با ارزش ۱۰۵ همت می‌کنند.

به گزارش دیجیاتور، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این شهرهای جدید ساحلی در بندرعباس گفت: شهرهای جدید ساحلی خلیج‌فارس و مَکُران مرکزی به عنوان شهرهای پیشرو از مجموعه ۲۷ نقطه شهرهای جدید ساحلی جنوب کشور با کارکردهای مبتنی بر دانش مالی درپایه هستند که امروز فاز اول آن به ظرفیت ۱۰ هزار واحد با مشارکت بانک مسکن، گروه تامین مالی مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید و با دستور مقام عالی وزارت عملیات اجرایی آن در هرمزگان آغاز شد.

سعید غفوری افزود: شهر جدید خلیج‌فارس و هم شهر جدید ارکان مرکزی، شهرهای مالی ساحلی با کارکرد سکونتی فعالیتی هستند.

وی بیان کرد: شهر جدید خلیج‌فارس در گستره شرقی بندرعباس با مساحت ۱۸ هزار هکتار بین دلتای رود شور و با کارکردهای سکونتی مالی بوده که شامل پردیس‌های نمایشگاهی، علم و فناوری، کسب و کار، دربانی و سلامت، فرهنگی و ورزشی و لجستیکی است.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران اظهار کرد: مکان‌یابی این شهرهای ساحلی مبتنی بر اصول شهرسازی در مقیاس ملی و فراملی به دلیل قرارگیری در دهانه استراتژیک تنگه هرمز، قابل توجه است.

وی گفت: این پهنه با گستره سکونتی در مجموع شامل ۱۸ هزار هکتار است که ۲ هزار و ۴۹۰ هکتار آن شامل (یک‌هزار و ۴۹۰ هکتار در فاز نخست و یکهزار هکتار در فاز دوم) آن سکونتی ویلایی، میان مرتبه و بلندمرتبه است.

غفوری ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً امضا شد طبق دستور وزیر راه و شهرسازی بایستی با همکاری بانک مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکن را احداث کنیم که ۳۰ هزار واحد آن در سایر شهرهای جدید کشور برای جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

این مقام مسئول اذغان کرد: باتوجه به روابط حکومتی‌های امدادی مقام معظم رهبری در زمینه دانش مالی دریاپایه در کشور که در آبان‌ماه امسال در دستورکار ارکان نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت، شهرهای جدید ساحلی به عنوان نخستین اقدام حکومت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق منویات رهبر تحول اساسی در دستورکار مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت جدید عمران شهری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم تحول اساسی در خصوص توسعه سواحل امروز با حضور مقام عالی وزارت و همزمان با مسافرت مقام عالی رتبه ۲ شهر بزرگ ساحلی در استان عملیات آن آغاز بکار کرد که کار بسیار بزرگی رقم خواهد خورد.

عباس کمالی با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای ۲ هزار و ۲۲۷ کیلومتر دریاکنار به احتساب جزایر را دارد، گفت: با اجرای این شهرهای ساحلی که در بحث دانش مالی دریامحور بوده، سکونت جمعیت پذیری منطقه افزایش پیدا خواهد کرد و اهمیت زیادی در نوار ساحلی متمرکز خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم این گام بلند به سرعت پیش برود و به افق توسعه استان هرمزگان و کشور کمک کند.

رئیس‌جمهور به همراه هیأت حکومت امروز و فردا برای بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت (هزار و ۵۰ میلیارد ریال) میهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان است.


شهرهای جدید ساحلی خلیج‌فارس و مَکُران مرکزی با مشارکت بانک مسکن و گروه تامین مالی مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید، با دستور مقام عالی وزارت عمران، فاز اجرایی خود را آغاز کردند. این شهرها با کارکردهای مبتنی بر دانش مالی در پهنه مالی و سکونتی فعالیت می‌کنند. شهر جدید خلیج‌فارس شامل پردیس‌های نمایشگاهی، علم و فناوری، کسب و کار، دربانی و سلامت، فرهنگی و ورزشی و لجستیکی است. باتوجه به روابط حکومتی‌های امدادی مقام معظم رهبری در زمینه دانش مالی دریاپایه، شهرهای جدید ساحلی به عنوان نخستین اقدام حکومت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق منویات رهبر تحول اساسی در دستورکار قرار گرفتند. با اجرای این شهرهای ساحلی، سکونت جمعیت پذیری در منطقه افزایش پیدا خواهد کرد و اهمیت زیادی در نوار ساحلی متمرکز خواهد شد. امیدواریم این گام بلند به سرعت پیش برود و به توسعه استان هرمزگان و کشور کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *