ترک تیپ گولانی ارتش صهیونیستی از غزه

عقب‌نشینی تیپ گولانی ارتش صهیونیستی از غزه


شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد تیپ گولانی به منظور سازماندهی مجدد نیروهایش از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است. عقب‌نشینی تیپ گولانی در پی ضربات سخت مقاومت و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهایش انجام گرفته است. تیپ گولانی بعد از ۶۰ روز نبرد و متحمل شدن ضربات و تلفات سنگین از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بعد از تعطیل شدن بیمارستان در شمال نوار غزه فعال نیست. این سازمان در همین رابطه تاکید کرد: ما خواستار آتش‌بس انسانی در غزه برای بازگرداندن خدمات ضروری بهداشتی و جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر هستیم، اوضاع بهداشتی در نوار غزه قابل تصور نیست.

به گزارش دیجیاتور به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد تیپ گولانی به منظور سازماندهی مجدد نیروهایش از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

عقب‌نشینی تیپ گولانی در پی ضربات سخت مقاومت و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهایش به ویژه در محله شجاعیه انجام گرفته است.

رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که تیپ گولانی پس از ۶۰ روز نبرد و متحمل شدن ضربات و تلفات سنگین از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

تیپ گولانی زبده‌ترین نیروی ارتش رژیم صهیونیستی است که اشغالگران اسرائیلی برای رویارویی با مقاومت امید زیادی به آن بسته بودند.

همچنین، گردان‌های قسام سه تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

یک مجری آمریکایی نیز در برنامه تلویزیونی گفت که غزه به وسیله نتانیاهوی تروریست با خاک یکی شده، پس کشتار کودکان را متوقف کنید!

این مجری آمریکایی افزود که نتانیاهو یک جانی تروریست است که از کشتار غیرنظامیان فلسطینی لذت می‌برد!

ساعاتی پیش نیز هلال احمر فلسطین از قطع ارتباط با مرکز اورژانس جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد و اعلام کرد دو ساعت پیش خبر رسید که نظامیان اسرائیلی به این مرکز یورش برده و تمامی کادر علوم درمانی و درمانی و نیروهای امدادگر را بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

هلال احمر فلسطین همچنین تاکید کرد که هم اکنون تعداد زیادی زن در این مرکز محاصره هستند.

همچنین سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بعد از تعطیل شدن بیمارستان المعمدانی دیگر هیچ بیمارستانی در شمال نوار غزه فعال نیست.

این سازمان در همین رابطه تاکید کرد: ما خواستار آتش‌بس انسانی در غزه برای بازگرداندن خدمات ضروری بهداشتی و جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر هستیم، اوضاع بهداشتی در نوار غزه قابل تصور نیست، بیمارستان شفا در نتیجه عملیات امنیتی به شکل گسترده آسیب دیده و بخش‌های زیادی از آن ویران شده است.

«ریچارد پی پر کورن»، نماینده سازمان جهانی بهداشت در فلسطین می‌افزاید: در حال حاضر در شمال غزه هیچ بیمارستانی فعال نیست، ما اقدام به توزیع لوازم بهداشتی در بیمارستان المعمدانی کرده‌ایم، اما تصاویر مشاهده شده از این بیمارستان وحشتناک و حجم مصیبت مردم در آنها بسیار بالا است.

این بیانیه همچنین نسبت به ادامه بازداشت ۴ نفر از فعالان کادر درمان در بیمارستان شفا بعد از یک هفته ابراز نگرانی و اعلام کرد که از زمان ۷ اکتبر تاکنون ۴۹۳ تجاوز به کارمندان بخش بهداشت و درمان در فلسطین صورت گرفته که در نتیجه این اقدامات ۵۰۰ نفر کشته شده و حدود ۷۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که عناصر این سازمان به هیچ دلیلی دست پیدا نکرده‌اند که نشان دهد حماس از بیمارستان‌ها برای اهداف امنیتی خود استفاده می‌کند. این سازمان می‌افزاید: ما بر اهمیت ادامه تماس‌های بین‌المللی جهت ایجاد آتش‌بس انسانی برای ورود سوخت و پزشک به نوار غزه و نجات جان انسان‌ها تاکید می‌کنیم. در غزه امنیت غذایی وجود ندارد و سطح گسترده‌ای از گرسنگی در این منطقه دیده می‌شود، علاوه بر اینکه تعداد آوارگان به ۱.۹ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

این سازمان همچنین به گسترش برخی بیماری‌ها در نوار غزه پرداخته و پیش‌بینی کرد که اگر منابع آبی سالم و کمک‌های بهداشتی به این منطقه ارسال نشود، شاهد گسترش بیماری‌ها در این منطقه خواهیم بود.


تیپ گولانی عقب‌نشینی کرده است، راکت‌های قسام سه تانک دیگر به هدف قرار داده‌اند، هلال احمر فلسطین از قطع ارتباط با مرکز اورژانس جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد، هلال احمر فلسطین تاکید کرد که تعداد زیادی زن در این مرکز محاصره هستند، بیمارستان المعمدانی دیگر هیچ بیمارستانی در شمال نوار غزه فعال نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *