ظرفیت فرودگاه اهواز به بیش از ۲.۸ میلیون مسافر افزایش یافت

ظرفیت فرودگاه اهواز به بیش از ۲.۸ میلیون مسافر رسید


در این متن اعلام شده است که مهرداد بذرپاش، صبح امروز در افتتاح ترمینال ۲ ورودی مسافربری فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز حضور یافته و اظهار کرده که این ترمینال ظرفیت فرودگاه اهواز را از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ارتقا خواهد داد. وی همچنین اعلام کرده که برنامه‌های حکومت سیزدهم شامل تقدیم زمین به متقاضیان، توسعه بندر خرمشهر، و افزایش ظرفیت ورودی مسافران اهواز است. به تمام این برنامه‌ها و اهداف استان خوزستان توجه و تلاش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مهرداد بذرپاش صبح امروز یکشنبه در حاشیه افتتاح ترمینال ۲ ورودی مسافربری فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیق شد تا یک مسافرت کوتاه یک روزه‌ای برای سرکشی به پروژه‌های در دست اجرا و بهره برداری از پروژه‌هایی نظیر این ترمینال جدید فرودگاه به استان خوزستان داشته باشم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از روابط حکومتی‌های ما در فرودگاه‌های کشور، افزایش ظرفیت از طریق ارتقای توان فنی و فناوری طراحی است، تصریح کرد: با اجرای طرح این ترمینال، ظرفیت فرودگاه اهواز از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا می‌کند.

وی گفت: برخی از فرودگاه‌های کشور با اضافه کردن سالن‌های ترانزیت و ترمینال‌هایی در مجاورت خود به دنبال افزایش ظرفیت ورودی مسافر بوده و فرودگاه اهواز نیز یکی از کانون‌های هدف است که امروز به بهره برداری رسید و تقدیم مردم اهواز شد؛ همچنین با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، ظرفیت پروازهای فرودگاه اهواز افزایش پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سرکشی از طرح‌های مسکن، راهسازی و راهداری، کمربندی شهر اهواز، چهار بانده شدن خط اهواز به خرمشهر، آغاز عملیات ۵۰ هزار واحد نهضت ملی، تقدیم زمین به سه هزار نفر در طرح جوانی جمعیت و بهره برداری از مسکن‌های روستایی و شهری از دیگر برنامه‌های ما در این مسافرت خواهد بود.

بذرپاش، یکی از روابط حکومتی‌های حکومت سیزدهم را اعطای زمین در روستاهای کشور اعلام و عنوان کرد: در این راستا در خوزستان هدف گذاری خوبی داشتیم. تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای کشور تأمین و از این تعداد ۳۰۰ هزار قطعه به متقاضیان اختصاص یافته است و تلاش می‌کنیم سایر قطعه‌های زمین در اسرع وقت به متقاضیان واگذار شود.

وی با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های هدف در طرح جوانی جمعیت است، اظهار کرد: در طرح جوانی جمعیت به ۷۰ هزار متقاضی زمین واگذار شد و امروز از این عدد هم فراتر رفتیم، امیدواریم سال آینده نیز این طرح را با قوت بیشتری در سراسر کشور به ویژه استان خوزستان دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خبر داد: همچنین در حوزه راه هم چند محور اصلی داریم که کمربندی اهواز و محور اهواز به خرمشهر از جمله آن است که امید می‌رود اینها را تأمین اعتبار می‌کنیم تا پروژه‌ها شتاب بگیرند.


ظرفیت فرودگاه اهواز از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا می‌کند.افزایش ظرفیت اختصاص زمین به متقاضیان در روستاهای کشور و استان خوزستان.امیدواریم سال آینده طرح جوانی جمعیت در سراسر کشور به ویژه استان خوزستان با قوت بیشتری دنبال شود.افزایش تعداد سالن‌های ترانزیت و ترمینال‌ها به منظور افزایش ظرفیت ورودی مسافران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *