«طرح ایجاد مرکز آموزش ایمنی کار در کشور» ابلاغ شد

«طرح قرارگاه آموزش ایمنی کار در کشور» ابلاغ شد


به تازگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح قرارگاه آموزش ایمنی کار در کشور را ابلاغ کرده است. این طرح شامل تعیین مدیران برای قرارگاه های آموزش ایمنی کار در استان ها و برگزاری همایش های آموزشی به منظور ایجاد یک نهضت فراگیر آموزش ایمنی در کشور می باشد. این اقدام جهت فراهم کردن یک ساختار منظم و کارآمد در زمینه آموزش ایمنی به هدف کاهش حوادث شغلی و حفظ منابع مادی و انسانی کشور انجام شده است.

به گزارش دیجیاتور، حبیب الله جلیلی، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی «طرح قرارگاه آموزش ایمنی کار در کشور» را ابلاغ کرد.

وی افزود: با این ابلاغ مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها به عنوان رؤسای قرارگاه آموزش ایمنی کار در استان‌ها تعیین شدند.

وی به برگزاری همایش تبیین قرارگاه آموزش ایمنی کار در کارگاه‌های کوچک و نواختن نمادین زنگ قرارگاه ایمنی با هدف ایجاد یک نهضت فراگیر آموزش ایمنی در کشور اشاره کرد و گفت: به دنبال همایش مذکور دبیرخانه قرارگاه در مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار ایجاد شد.

جلیلی هدف از این اقدام را فراهم کردن طرح جامعی از اهداف، ضروریات، شاخص‌ها و ترکیب این قرارگاه در سطح ملی و استانی عنوان کرد.

وی گفت: وزیر تعاون به عنوان رئیس قرارگاه در احکامی معاون روابط کار را به عنوان دبیر و رئیس مرکز را به عنوان رئیس دبیرخانه قرارگاه منصوب کرد.
رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه دبیرخانه ستادی، آغاز به کار دبیرخانه نظارتی در ستاد و پیگیری تشکیل آن در مراکز استان‌ها، تهیه و تدوین برنامه‌های عملیاتی قرارگاه در حوزه آموزش ایمنی و بهداشت کار و ابلاغ آن به استان‌ها، برگزاری نشست‌های توجیهی و نشست‌های علمی با اعضای دبیرخانه ستاد، رؤسا و دبیران متناظر استانی، نظارت بر عملکرد استان‌ها و ارائه گزارش از دستاوردهای قرارگاه به صورت منظم و دوره‌ای خواهد بود.

جلیلی یادآور شد: دبیرخانه‌های متناظر در استان‌ها نیز پس از تشکیل، وظیفه راهبری و اجرای برنامه‌های تبیینی و ابلاغی ستاد را در حوزه آموزش ایمنی کارگاه‌های کوچک در استان‌ها عهده‌دار خواهند بود.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خاطرنشان کرد: بدون شک این اتفاق فرصت مغتنمی بر ای ایجاد یک ساختار منظم، منضبط و کارآمد در راستای ساماندهی نظام آموزش ایمنی نزد کارگاه‌های کوچک خواهد بود و قطعاً به کاهش حوادث شغلی و همچنین ارتقا، حفظ و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور می‌انجامد.


تشکیل وظایف همایش ایجاد قسمت های مختلف استانی رویکرد اهداف ضروریات طرح جامع عملیاتی نظرات فراگیر تشکیل خواهد شد کارآمد ارتقا منظم منضبط واقعی نظام حوادث شغلی انسانی ملی استانی نظرات ارائه مطلب متناظر تشکیلات کاهش صیانت نقشهای قبول این عملکرد فرآیند ستاد خواهند روند اعضا مراکز اعلام تغییرات برنامه هدف منظور اجرای حفظ گزارشگویی برگزاری پیگیری کنترل تقویت نتیجه تشکیلات ارزیابی متخصصین طرح ها معرفی منابع محل اقدامات توجیهی عمده وظایف تضمین گردد تدوین ترک ساماندهی منابع نیاز انتخاب ورود به معتقدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *