طرح جامع تردد تهران به زودی تصویب خواهد شد.

طرح جامع ترافیک تهران به زودی تصویب می‌شود

0 نظر


در این متن اعلام شده است که طرح جامع ترانزیت و تردد شهر تهران که از سال ۸۷ مربوط می‌شود، پس از انجام مجدد مطالعات توسط سازماندهی شهری تهران به استانداری ارسال شده است و در حال حاضر در جلسات کمیته فنی در حال بررسی و اصلاح موارد است. همچنین بیان شده است که برخلاف برخی ادعاها، مقررات به تصویب طرح‌های جامع ترانزیت و تردد یا طرح جامع ریلی در شورای شهر الزام قانونی ندارد و مسئولیت تصویب طرح‌ها توسط شورای هماهنگی تردد استان و شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور است. امیدواری شده است که با تصویب این طرح جامع، شرایط بهتری برای ترانزیت و تردد در شهر تهران فراهم شود.

به گزارش دیجیاتور، مجتبی شفیعی مدیر کل دفتر ترانزیت و دبیر شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور گفت: آخرین طرح جامع مصوب ترانزیت و تردد شهر تهران مربوط به سال ۸۷ است که به تازگی بعد از انجام مجدد این مطالعات از طرف سازماندهی شهری تهران موضوع به استانداری برای رسیدگی در شورای همتا ارسال شده و بعد از تأیید کلیات طرح جامع ترانزیت و تردد شهر تهران از طرف شورای هماهنگی تردد استان تهران، موضوع برای رسیدگی در شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور ارسال شده است.

وی گفت: بعد از ارسال این موضوع تا کنون ۱۹ جلسه کمیته فنی برای رسیدگی طرح جامع تشکیل شده و نقطه نظرات و اصلاحات مدنظر اعضا به مشاور طرح اعلام شده و در حال اصلاح موارد هستند تا به زودی با یک برنامه جامع مناسب برای حل مشکلات ترافیکی شهر تهران بتوانیم کار را ادامه بدهیم.

شفیعی در خصوص بحث مطرح شده امروز در شورای شهر تهران که در رسانه‌ها انعکاس داشت با توجه به سوالات مکرر برخی رسانه‌ها مبنی بر الزام قانونی تصویب طرح جامع تردد در شورای شهر پیش از ارسال به شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور، اظهار داشت: در قوانین موضوعه مربوط به این حوزه و قوانین حاکم بر حوزه ترانزیت الزام قانونی برای تصویب طرح‌های جامع ترانزیت و تردد و طرح جامع ریلی نداریم و روال مقررات به این صورت است که سازماندهی شهری‌ها بعد از انجام مطالعه مطالعات را به شورای هماهنگی تردد استان (همتا) ارسال و بعد از تصویب در این شورا طرح جامع برای رسیدگی به شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور ارسال می‌گردد و تا کنون ۲۷ طرح جامع در شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفته و مبنای عمل برای حوزه ترانزیت و تردد شهری شهرهای بزرگ کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تصویب این طرح جامع، سازماندهی شهری تهران بتواند برنامه‌های مختلفی را در محورهای مختلف مانند توسعه انواع مدهای ترانزیت عمومی، ترانزیت پاک، سیستم‌های هوشمند، شبکه معابر و همه اجزای دخیل در سامانه‌های حمل و نقلی با توجه ویژه ای که از طرف سازماندهی شهری و حکومت محترم شکل گرفته، شرایط بهتری را برای زندگی شهروندان تهران فراهم کند.


مجتبی شفیعی مدیر کل دفتر ترانزیت و دبیر شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به دنبال انجام مجدد مطالعات، طرح جامع مصوب ترانزیت و تردد شهر تهران در سال ۸۷ به استانداری ارسال شده است. پس از تأیید کلیات طرح جامع ترانزیت و تردد تهران توسط شورای هماهنگی تردد استان تهران، این موضوع به شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور ارسال شد. تاکنون ۱۹ جلسه کمیته فنی برای بررسی طرح جامع برگزار شده و نظرات و اصلاحات اعضا به مشاور طرح اعلام شده است. در حال حاضر، موارد در حال اصلاح هستند تا به زودی برنامه جامع مناسبی برای حل مشکلات ترافیکی تهران ارائه گردد. تصویب طرح جامع تردد در شورای شهر تهران الزام قانونی ندارد، بلکه سازماندهی شهری بعد از انجام مطالعه طرح را به شورای هماهنگی تردد استان ارسال کرده و پس از تصویب در این شورا، به شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور ارسال می‌شود. تاکنون ۲۷ طرح جامع در شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور تصویب شده است. بعد از تصویب این طرح جامع، سازماندهی شهری تهران قادر خواهد بود برنامه‌های مختلفی را در حوزه ترانزیت و تردد شهر تهران اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *