ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد جهش ساخت و ساز با مشارکت مردم

ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم


در نخستین نشست شورای مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی بیان کرد که تأکید رهبری و رئیس‌جمهور بر هدف‌گذاری جهش ساخت و ساز، باعث افزایش ظرفیت‌های ساخت و ساز تولیدی پتروشیمی شده است. وی از سازماندهی‌ها خواست تا برنامه‌های راهبردی خود را برای تحقق اهداف شعار سال مطابقتی واقعی و موثر داشته باشند و توجه به تأمین کالاها با استفاده از توان داخلی را برای طرح‌های پتروشیمی مورد توجه قرار دهند. همچنین، از ضرورت کاهش مصرف انرژی و فروش و معرفی محصولات محصولات پتروشیمی نیز تأکید شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت منابع هیدروکربن، مرتضی شاهمیرزایی در نخستین نشست شورای مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به تأکید و فرمان مقام معظم رهبری و نیز رئیس‌جمهوری برای هدف‌گذاری جهش ساخت و ساز در ۱۴۰۳، اولویت فعالیت‌ها و راهبرد تولیدی پتروشیمی افزایش ظرفیت‌های ساخت و ساز است.

وی به سازماندهی‌های برنامه‌ریزی و توسعه، تامین مالی، طرح‌ها و به‌ویژه سازماندهی کنترل ساخت و ساز شرکت ملی صنایع پتروشیمی مأموریت داد تا برنامه‌های راهبردی خود را برای تحقق شعار سال تبیین، عملیاتی و اجرایی کنند.

معاون وزیر منابع هیدروکربن در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه سازماندهی ساخت و ساز شرکت ملی صنایع پتروشیمی امسال در خط مقدم فعالیت‌های این تولیدی است، تصریح کرد: سازماندهی طرح‌ها با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید برای رفع نیازهای طرح‌های پتروشیمی در حوزه تأمین کالاها با استفاده از توان داخلی اهتمام جدی داشته باشند.

شاهمیرزایی، ساخت و ساز و جهش در تولیدی پتروشیمی را امری واجب خواند و تصریح کرد: امسال باید سال بلوغ و متنوع‌سازی سبد ساخت و ساز محصولات و کاتالیست‌های مورد نیاز تولیدی باشد و در این مسیر تکلیف شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی همکاری و یکپارچگی در اجرای راهبردهای توسعه است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری درباره استفاده از تجارب و دانش نخبگان و خبرگان و متخصصان کشور، افزود: با توجه به تأکید رئیس‌جمهوری برای توسعه دریا محور، باید سازماندهی طرح‌ها و سازماندهی کنترل ساخت و ساز شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم‌زمان با ایجاد زیرساخت‌های لازم، روند توسعه اسکله‌ها و بنادر صادراتی محصولات پتروشیمی را تسریع کنند.

توجه جدی به بازار سازی و فروش و معرفی محصولات محصولات پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: همکاری مؤثری با هلدینگ‌های پتروشیمی وجود دارد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان نماینده حاکمیت در موارد مختلف هم‌گرایی مطلوبی را در تولیدی پتروشیمی ایجاد کرده است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه باید زمینه حضور فعال سرمایه‌گذاران در تولیدی پتروشیمی تسهیل شود، گفت: سازماندهی تامین مالی شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید ضمن بررسی راهکارهای رفع موانع و چالش‌های موجود در مسیر جذب تامین مالی در تولیدی، بسته‌های کوچک و متنوع تامین مالی در این تولیدی را برای مشارکت‌های مردمی تعریف کند.

وی افزود: رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف انرژی در تولیدی باید مورد توجه شرکت‌های پتروشیمی قرار گیرد و به این منظور سازماندهی بهینه‌سازی مصرف انرژی و سازماندهی کنترل ساخت و ساز شرکت ملی صنایع پتروشیمی از همه ظرفیت‌های خود برای تحقق این هدف استفاده کنند.

معاون وزیر منابع هیدروکربن ادامه داد: بازار سازی و فروش و معرفی محصولات محصولات پتروشیمی روابط حکومتی و راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و امسال در بخش حاکمیتی باید به بازار سازی و فروش و معرفی محصولات با هدف اعتمادسازی به‌طور جدی توجه شود.

شاهمیرزایی به نقش مهم سازماندهی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش و ساخت و ساز محصولات نهایی در واحدهای پایین‌دستی سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال‌زایی مطلوبی در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: باید به موضوع تأمین خوراک مجتمع‌ها با هدف جهش ساخت و ساز در تولیدی ارزش‌آفرین پتروشیمی توجه ویژه شود و سازماندهی‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اقدام‌های لازم را با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود معمول کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: استفاده از ظرفیت و قدرت رسانه با هدف ارتقای میراث سازمانی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود و رسانه می‌تواند تلاش‌های کارگزاران و تلاشگران مولد را اطلاع‌رسانی کند.


افزایش ظرفیت ساخت و ساز در تولیدی پتروشیمی امری اضطراری و لازم است. همکاری و هماهنگی بین شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی برای اجرای راهبردهای توسعه ضروری است. تکمیل زنجیره ارزش و ساخت و ساز محصولات نهایی در واحدهای پایین‌دستی به افزایش ارزش افزوده و اشتغال‌زایی کمک می‌کند.تأمین خوراک مجتمع‌ها خط‌مشی بسیار حائز اهمیتی برای جهش ساخت و ساز در تولیدی ارزش‌آفرین پتروشیمی است. ارتقای میراث سازمانی از طریق استفاده از قدرت رسانه جهت اطلاع‌رسانی تلاش‌های کارگزاران و تلاشگران مولد امری ضروری و موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *