اهمیت بیشتر نقش “صندوق توسعه ملی” در تامین مالی پروژه های مسکن

ضرورت نقش آفرینی بیشتر «صندوق توسعه ملی» در تامین مالی پروژه مسکن

0 نظر


در جلسه “کارگروه تأمین مالی” شورای عالی مسکن با حضور مقام عالی رتبه، برای سرعت‌دهی به کار مسکن‌سازی و تأثیر آن در دانش مالی و رشد ساخت و ساز و کاهش تورم، تصمیم گرفته شد صندوق توسعه ملی نقش جدی‌تری در تأمین مالی پروژه‌های مسکن داشته باشد و افزایش سرمایه بانک مسکن نیز مدنظر قرار بگیرد. همچنین، دستگاه‌های دولتی و نهاد مالی موظف شدند در تسویه مطالبات بانک مسکن به آن کمک کنند و وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی منابع لازم برای صندوق ملی مسکن را فراهم نمایند. علاوه بر این، وزارت دانش مالی و وزارت راه و شهرسازی مأموریت داده شدند از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌ها بهره ببرند.

به گزارش دیجیاتور، جلسه «کارگروه تأمین مالی» شورای عالی مسکن صبح امروز پنجشنبه در حضور حجت الاسلام سید «ابراهیم رئیسی» مقام عالی رتبه برگزار شد.

در این جلسه اعضا در جهت سرعت گرفتن کار مسکن‌سازی با تاکید بر اینکه مسکن جز پیشران‌های دانش مالی و ساخت و ساز در کشور بوده و ساخت و ساز مسکن نیز اثر مستقیمی در رشد ساخت و ساز و کاهش تورم بخش مسکن دارد و با عنایت به مأموریت ذاتی «صندوق توسعه ملی» در توسعه مولدهای دانش مالی کشور، مقرر کردند نقش جدی‌تری در تأمین کلان پروژه‌های مسکن ایفا کرده و از محل استجازه‌ها و مجوزهای بالادستی و اساسنامه‌های خود، حداکثر مساعدت برای تأمین مالی پروژه‌های مسکن را به عمل آورد.

«افزایش سرمایه بانک مسکن» با هدف افزایش توان این بانک برای تأمین مالی پروژه‌های مسکن دیگر تصمیم این جلسه بود که بر اساس آن دستگاه‌های دولتی و نهاد مالی موظف شدند با تسویه مطالبات بانک مسکن به این مهم کمک کنند.

همچنین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی مکلف شدند منابع لازم برای «صندوق ملی مسکن» که مسئولیت تأمین منابع مالی خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نیز تأمین منابع برای کمک به ساخت مسکن اقشار نیازمند را به عهده دارد، فراهم نمایند.

علاوه بر این اعضا به وزارت دانش مالی و وزارت راه و شهرسازی مأموریت دادند از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌ها با روش‌های مختلف بهره بگیرند.


روز پنج‌شنبه، جلسه «کارگروه تأمین مالی» شورای عالی مسکن با حضور حجت الاسلام سید «ابراهیم رئیسی» مقام عالی رتبه برگزار شد. اعضا در این جلسه سرعت کار مسکن‌سازی را بالا بردند و تأکید کردند که مسکن به عنوان یک پیشران مالی تأثیر مهمی در ساخت و ساز و کاهش تورم دارد. آنها تصمیم گرفتند نقش جدی‌تری در تأمین مالی پروژه‌های مسکن بازی کنند و سعی کنند از تسهیلات بالادستی استفاده کنند. همچنین با هدف افزایش توان بانک مسکن، بر اساس این جلسه تصمیم گرفته شد دستگاه‌های دولتی و نهاد مالی به تسویه مطالبات بانک مسکن کمک کنند. وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی هم مکلف شدند منابع لازم برای «صندوق ملی مسکن» فراهم کنند و به ساخت مسکن برای اقشار نیازمند کمک کنند. علاوه بر این، اعضا به وزارت دانش مالی و وزارت راه و شهرسازی دستور دادند از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *