صدور ۱۰ هزار مجوز سالانه برای تئاترها در کشور

صدور ۱۰ هزار مجوز سالیانه تئاتر در کشور


در دیداری که بین وزیر میراث و ارشاد اسلامی و آیت الله علم الهدی صورت گرفته است، وزیر اسماعیلی به عملکرد وزارت خانه در بخش‌های اجرایی، هنری و روابط حکومتی‌گذاری در دو سال اخیر اشاره کرده و اعلام کرده است که بیش از ۳۰ اثر سینمایی با محوریت تحول سیاسی و دفاع مقدس ساخته شده و در جشنواره اثر سینمایی امسال ۱۷ اثر سینمایی با حمایت وزارت ارشاد و همت فیلمسازان مستقل حضور خواهند داشت. وی همچنین تأکید کرده است که آثار خلاقانه در صورت رعایت چارچوب‌های فکری جامعه قابل قبول است و از آن استقبال می‌شود. به عنوان یک مثال، انیمیشن “بچه زرنگ” که به موضوع میراث رضوی می‌پردازد، تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروش کرده و یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمای غیرطنز مطالعات تاریخی ایران شده است. این نشان می‌دهد که مردم به باورهای دینی و ارزش‌های خود علاقه‌مند هستند و در صورت ساخت اثر سینمایی‌های خوب، با اشتیاق آن‌ها را تماشا می‌کنند و لذت می‌نام تجاری.

به گزارش دیجیاتور، محمدمهدی اسماعیلی ظهر دوشنبه در دیدار با آیت الله علم الهدی که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارت‎خانه در بخش‌های مختلف اجرایی، هنری و روابط حکومتی‎گذاری اظهار کرد: در دو سال اخیر بیش از ۳۰ اثر سینمایی با محوریت تحول سیاسی و دفاع مقدس ساخته شده و به‌طور خاص در جشنواره امسال بیش از ۱۷ اثر سینمایی فاخر با حمایت وزارت ارشاد و همت اثر سینمایی‌سازان مستقل و دغدغه‌‎مند حضور خواهند داشت.

وزیر میراث و ارشاد اسلامی بیان کرد: فضای آثار خلاقانه، فضای تعامل و تفاهم است. سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز صحنه نمایش در کشور صادر می‌شود و همین موضوع، یکی از مصادیق آشکار تعامل‎ پذیری نهادهای متولی است. باور ما این است آثار خلاقانه در صورتی که چهارچوب‌های فکری جامعه و مردم را رعایت کند، در هر شکل موردقبول است و از آن استقبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک نمونه از این موضوع، همین انیمیشن بچه زرنگ است که با محوریت میراث رضوی هم‌اکنون بر پرده سینماها اکران می‌شود. این اثر سینمایی تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروخته و یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی غیرطنز مطالعات تاریخی سینمای ایران شده است. این مصادیق نشان می‌دهد که مردم به باورهای دینی و ارزش‌های خود دل‌بسته هستند و اگر ما اثر سینمایی خوب بسازیم، مردم می‌روند با اشتیاق می‌بینند و لذت می‌نام تجاری.


در دو سال اخیر بیش از ۳۰ اثر سینمایی با محوریت تحول سیاسی و دفاع مقدس ساخته شده و به‌طور خاص در جشنواره امسال بیش از ۱۷ اثر سینمایی فاخر با حمایت وزارت ارشاد و همت اثر سینمایی‌سازان مستقل و دغدغه‌‎مند حضور خواهند داشت.
سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز صحنه نمایش در کشور صادر می‌شود و همین موضوع، یکی از مصادیق آشکار تعامل‎ پذیری نهادهای متولی است.
آثار خلاقانه در صورتی که چهارچوب‌های فکری جامعه و مردم را رعایت کند، در هر شکل موردقبول است و از آن استقبال خواهد شد.
انیمیشن بچه زرنگ با محوریت میراث رضوی هم‌اکنون بر پرده سینماها اکران می‌شود و تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروخته و یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی مطالعات تاریخی سینمای ایران شده است.
مردم به باورهای دینی و ارزش‌های خود دل‌بسته هستند و اگر ما اثر سینمایی خوب بسازیم، مردم می‌روند با اشتیاق می‌بینند و لذت می‌نام تجاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *