صدور مجوز در سازمان دامپزشکی با مشکلاتی روبه‌رو است

صدور مجوز در سازمان دامپزشکی با چالش مواجه است


در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه زراعت، محمدرضا حاجی جعفری، معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار، بر اهمیت توسعه کسب و کار و اصول روابط حکومتی‌های میثاق ملی در این زمینه تاکید کرده است. وی اشاره کرده است که برای تسهیل در پروسه صدور مجوز، باید از صدور الکترونیکی مجوز استفاده شود. همچنین، به مشکلاتی که در صدور مجوز در حوزه زراعت وجود دارد اشاره کرده و تداخل جرایم بهداشتی را به عنوان یکی از دلایل عدم صدور مجوز از سوی سازمان دامپزشکی نام برده است. وی بیشتر تاکید کرده است که با هوشمند شدن خدمات حکومت، تهیه مجوز الکترونیکی و استفاده از شناسه‌های یکتا و بدون نیاز به ابزارهای نظارتی و حاکمیتی، بسیار اهمیت دارد.

به گزارش دیجیاتور، محمدرضا حاجی جعفری معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه زراعت اظهار کرد: طبق ماده ۷ روابط حکومتی‌های کلی اصل ۴۴ میثاق ملی باید توسعه کسب و کار تسهیل شود که یکی از مصادیق آن صدور الکترونیکی مجوز است.

وی با بیان اینکه مقررات گذار به تسهیل صدور مجوز الکترونیکی تاکید کرده است، گفت: یکی از بخش‌هایی که در حوزه زراعت برای صدور مجوز دچار چالش است به سازمان دامپزشکی مرتبط می‌شود؛ تداخل جرایم بهداشتی از جمله دلایل عدم صدور مجوز از سوی سازمان دامپزشکی است در حالی که در جهان چنین پارامتری برای صدور مجوز فعالیت‌ها وجود ندارد.

حاجی جعفری با تاکید بر اینکه وزارت جهاد زراعت باید شرایط کاربرگ را رعایت کند، گفت: تلاش داریم صدور الکترونیکی مجوز و تبدیل آن به شناسه بدون استفاده از ابزارهای نظارتی و حاکمیتی انجام شود.

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: با هوشمند شدن خدمات حکومت، معیار شناسایی هر کاسب یا تولیدکننده کالا و خدمات، بدون مجوز الکترونیک یا شناسه یکتا، دچار مشکل خواهد شد.


طبق روابط حکومتی‌های کلی اصل ۴۴ میثاق ملی، توسعه کسب و کار باید تسهیل شود و مصادیق آن شامل صدور الکترونیکی مجوز است. مقررات گذار نیز به تسهیل صدور مجوز الکترونیکی تاکید کرده است. در حوزه زراعت، یکی از چالش‌های صدور مجوز به تداخل جرایم بهداشتی برمی‌گردد و سازمان دامپزشکی در این مورد دخالت دارد. این تداخل جرایم بهداشتی یکی از دلایل عدم صدور مجوز است، در حالی که در جهان چنین پارامتری برای صدور مجوز وجود ندارد. از طرفی، وزارت جهاد زراعت باید شرایط کاربرگ را رعایت کند و تلاش می‌شود تا صدور الکترونیکی مجوز و تبدیل آن به شناسه بدون استفاده از ابزارهای نظارتی و حاکمیتی انجام شود. با هوشمند شدن خدمات حکومت، بدون مجوز الکترونیک یا شناسه یکتا، هویت کسب و کارها و تولیدکننده‌ها شناسایی نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *