صدور مجوز آبیاری از سراسری فینسک به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر

صدور مجوز آبرسانی از سد فینسک به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر


طبق ابلاغیه رسمی رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور به وزارت نیرو، اعضای کمیسیون ماده ۲۳، تصمیم گرفتند که طرح آبرسانی از سد مخزنی فینسک به شهرهای سمنان، مهدیشهر، درجزین و شهمیرزاد اجرا شود. این طرح شامل پنج روستا تحت شبکه شرب شهر سمنان نیز است و برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در تأمین منابع آبی شرب در سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۸ به مدت پنج سال، یک هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان اختصاص یافت. استاندار سمنان اعلام کرد که میزان آبرسانی از این سد برابر با ۷.۵ میلیون متر مکعب خواهد بود.

به گزارش دیجیاتور، به نقل از ارتباطات سازمانی استانداری سمنان، سید محمد رضا هاشمی بیان کرد: بر اساس ابلاغ رسمی رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور به وزارت نیرو، اعضای کمیسیون ماده ۲۳، ضمن موافقت با اجرای طرح آبرسانی از سد مخزنی فینسک به شهرهای سمنان، مهدیشهر، درجزین، شهمیرزاد صادر شد.

وی با بیان اینکه این آبرسانی شامل پنج روستای تحت شبکه شرب شهر سمنان نیز می‌شود، افزود: یک هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تأمین منابع آبی شرب طی سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۸ به مدت پنج سال، به این طرح اختصاص داده شده است.

استاندار سمنان گفت: این آبرسانی به میزان ۷.۵ میلیون متر مکعب خواهد بود.

به گزارش مهر، پروژه سد فینسک در داخل استان سمنان سال‌ها مورد مناقشه به خصوص از سوی کنشگران محیط زیستی و مسئولان استان مازندران بود که نسبت به مشکلات زیست محیطی آن ابراز نگرانی می‌کردند اما به گفته استاندار سمنان مجوز آبرسانی این سد در نهایت صادر شده است.


بر اساس اعلام رسمی رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور، آبرسانی از سد مخزنی فینسک به شهرهای سمنان، مهدیشهر، و درجزین صادر شده است. این آبرسانی شامل پنج روستای تحت شبکه شرب شهر سمنان نیز می‌شود. برای تأمین منابع آبی شرب در طی سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۸ به مدت پنج سال، یک هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شده است. آبرسانی از سد فینسک به میزان ۷.۵ میلیون متر مکعب خواهد بود. پروژه سد فینسک در داخل استان سمنان سال‌ها مورد مناقشه بود، اما مجوز آبرسانی این سد در نهایت صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *