شورای نگهبان تصویب کرد: اصلاح اساسنامه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور

شورای نگهبان اساسنامه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور را تصویب کرد


تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، پس از ۵۰ سال به تصویب رسید و به عنوان آغازگر تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی در کشور مورد استقبال قرار گرفت. در طی این ۵ دهه، سازمان بدون داشتن اساسنامه، فعالیت می‌کرد و این تصویب، حمایت‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مجلس را برای توسعه سرمایه انسانی تحسین کرده است. پس از اعلام وصول طرح اساسنامه در پارلمان، این اساسنامه در مطالعات تاریخی ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ به تصویب پارلمان رسید و در جلسه نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام تثبیت شد. ضمن اعلام عدم انطباق لایحه برنامه هفتم با روابط حکومتی‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، این تصویب گام مهمی در راستای توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به شمار می‌رود.

به گزارش دیجیاتور، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حمایت‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای توسعه سرمایه انسانی ستودنی است، گفت: تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بعد از ۵۰ سال، آغازگر تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در ۵ دهه، بدون داشتن اساسنامه، مشغول فعالیت بوده است، گفت: «طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» در مطالعات تاریخی ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ در پارلمان اعلام وصول شد و در مطالعات تاریخی ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ بر اساس اصل ۸۵ میثاق ملی به تصویب پارلمان رسید و پس از تصویب اساسنامه در مجلس و جلسه نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همچنین رفع یک مورد ابهام اعلام شده توسط شورای محترم نگهبان و اعلام عدم انطباق لایحه برنامه هفتم با روابط حکومتی‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.


تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آغازگر تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی خواهد بود. این سازمان در ۵۰ سال گذشته بدون داشتن اساسنامه فعالیت می‌کرد اما با تصویب اساسنامه، مسیر توسعه سرمایه انسانی کشور بهبود خواهد یافت. طرح اساسنامه در پارلمان اعلام وصول شد و پس از تصویب مجلس و رفع ابهامات توسط شورای نگهبان و تطابق با روابط حکومتی‌های مقام معظم رهبری، توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید. حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس در این زمینه قابل ستایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *