راه‌اندازی شهر علم شهید سلیمانی در مطالعات تاریخی ۱۳ دیماه برگزار می‌شود.

شهر علم شهید سلیمانی ۱۳ دی افتتاح می‌شود


در نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم علوم درمانی کشور، دکتر حسین قناعتی، رییس موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران، اعلام کرد که شهر علم، یکی از بزرگترین پارک های علم و فناوری موسسه آموزش عالی هاست. وی اشاره کرد که در این موسسه آموزش عالی ۴۵۰ محصول فناورانه ساخت و ساز شده است. قناعتی همچنین بیان کرد که ربات جراح به اندونزی صادر شده و در دو مرکز دیگر این کشور نیز دو ربات دیگر تحویل داده میشود. نیز یک ربات جراح و نورونویگیشن در عراق راه اندازی خواهد شد. به ضمیمه جلسه مطرح شده که کشورهای همسایه و محور مقاومت از توانایی های علمی موسسه آموزش عالی های ایران آگاهی ندارند و بنا به اظهارات قناعتی، حتی حزب الله لبنان نیز در مورد دستگاه نورونویگیشن موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران اطلاعی نداشت و به جای آن از آمریکا خریداری کرد. قناعتی با اشاره به ضرورت تلاش برای توسعه علمی ایران، تاکید کرد که نقشه کشورها را مقیاس نفوذ علمی آنها مشخص می کند و بنابراین لازم است تا در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد. وی همچنین به اهمیت اصلاح و فسادستیزی در خودمان اشاره کرد و بیان کرد که بایستی اصلاحاتی را از خودمان شروع کرده و به فساد در ساختارهای دانشگاهی و پژوهشی پایان دهیم.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، دکتر حسین قناعتی امروز در نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم علوم درمانی کشور با اعلام این خبر افزود: این شهر علم یکی از بزرگترین پارک های علم و فناوری موسسه آموزش عالی ها است.

وی با اشاره به تاکید ویژه به فناوری در موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران اظهار داشت: ۴۵۰ محصول فناورانه در این موسسه آموزش عالی به ثمر رسیده است.

رییس موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران افزود: ربات جراح به اندونزی صادر شده و با همکاری معاونت علمی قرار است در دو مرکز دیگر در این کشور دو ربات مسقر شود.

وی افزود: در کشور عراق هم قرار است یک ربات جراح و نورونویگیشن راه اندازی شود.

قناعتی با اشاره به عدم اطلاع رسانی مناسب برای محصولات فناورانه جمهوری اسلامی ایران افزود: متاسفانه حتی کشورهای همسایه و محور مقاومت از توانایی علمی دانشگاههای ایران مطلع نیستند. با حزب الله لبنان مذاکراتی داشتیم و اطلاع نداشتند که دستگاه نورونویگیشن را ما در موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران داریم که قرار شد به جای مدل آمریکایی از ایران خریداری کنند.

وی اظهار داشت: موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران با ۹ درصد هیات علمی کشور بیش از ۳۰ درصد ساخت و ساز علم را در اختیار دارد و ساخت و ساز علم این گروه در ژورنال های Q۱ منتشر شده است.

رییس موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران گفت: به زودی در موسسه آموزش عالی سبطین که شعبه علوم علوم درمانی تهران در عراق است، دانشکده دندانپزشکی راه اندازی می شود. همچنین پروتکل های درمانی ویژه با قیمت های پایین تر از رقبا در عراق انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه نقشه کشورها را میزان نفوذ علمی آن مشخص می کند، گفت: سیطره فرهنگی ایران از مدیترانه تا آن سوی پاکستان را در بر می گیرد اما سیطره علمی آنچنان که باید گسترش نیافته است که باید برای آن تلاش کرد.

قناعتی افزود: ما در شعبه سبطین کارهایی انجام دادیم که در موسسه آموزش عالی در تهران نمی توانستیم انجام دهیم. ما در آنجا موسسه آموزش عالی بدون کاغذ و کاملا دیجیتالی راه اندازی کردیم.

وی با انتقاد از موانع در برابر پژوهش و فناوری در کشور گفت: اگر دیوار محدودیت‌های بین‌المللی یک متر است، دیوار خودتحریمی ۴ متر است. میزان وجوه دولتی هایی که بر پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده بسیار نامطلوب است.

رییس موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران افزود: بسیاری از افراد وقتی پست و مقام گرفتند مشکلات زیادی ایجاد کردند چرا یک وزیر و معاون وزیر باید کار خاص علوم درمانی خودشان یا مرکز تحقیقات خودشان بیشترین تعرفه و برنامه‌ریزی مالی را داشته باشند. باید اصلاح و فسادستیزی را از خودمان شروع کنیم.


دکتر حسین قناعتی در نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم علوم درمانی کشور اعلام کرد که شهر علم یکی از بزرگترین پارک های علم و فناوری موسسه آموزش عالی ها است. وی همچنین اشاره کرد که ۴۵۰ محصول فناورانه در موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران ساخت و ساز شده است. همچنین به طور همزمان ربات جراح به اندونزی صادر شده و در کشور عراق نیز قرار است یک ربات جراح و نورونویگیشن راه اندازی شود. قناعتی متاسفانه اظهار داشت که کشورهای همسایه و محور مقاومت از توانایی علمی دانشگاههای ایران مطلع نیستند. او همچنین بیان کرد که موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران با ۹ درصد هیات علمی کشور بیش از ۳۰ درصد ساخت و ساز علم را در اختیار دارد و دانشکده دندانپزشکی راه اندازی شده در موسسه آموزش عالی سبطین در عراق در حال اجرا است. همچنین با انتقاد از موانع در برابر پژوهش و فناوری در کشور، قناعتی اشاره کرد که باید اصلاح و فسادستیزی را از خودمان شروع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *