شناختن مد روز جدید گیاهان آپارتمانی برای سال 2024 در خانه

این متن معرفی چند گیاه آپارتمانی محبوب را به مخاطبان ارائه می‌دهد. در ابتدا، اشاره شده است که گیاهان آپارتمانی تأثیر زیادی بر دکوراسیون و حال و هوای خانه دارند. سپس، چند گیاه انتخابی داده شده که به آن‌ها می‌توان اضافه کرد. برای هر گیاه، اطلاعاتی در مورد نگهداری و مراقبت از آن‌ها ارائه شده است. این اطلاعات می‌تواند به افراد کمک کند تا گیاهان آپارتمانی مناسبی را انتخاب کنند و به آن‌ها با موفقیت مراقبت کنند. همچنین، انتهای متن، خوانندگان را به اشتراک نظرات و پیشنهادات خود با ما دعوت کرده است.

هیچ کس از خرید یک گیاه خانگی پشیمان نمی‌شود و تاثیر گیاهان آپارتمانی روی دکوراسیون و به خصوص حس و حال اهالی خانه غیرقابل انکار است. اما با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، چگونه گیاه آپارتمانی خود را انتخاب می‌کنید؟ چه به دنبال گیاهی برای نگهداری آسان باشید و چه به دنبال کمی چالش برای مراقبت از گیاه خود در سال جدید باشید، در اینجا شیک‌ترین و ترندترین گیاهان آپارتمانی سال ۲۰۲۴ آورده شده است.

اگر قصد نگهداری گیاهان آپارتمانی در منزل خود را دارید، بهتر است مطالب اصول اولیه برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی و انواع خاک گلدانی و بستر کاشت برای گیاهان را نیز در سایت دیجیاتور بخوانید.

گیاهان آپارتمانی مد روز سال ۲۰۲۴ میلادی

گیاهان آپارتمانی مد روز سال ۲۰۲۴

۱. گیاه فیکوس شیوریانا (Ficus Shivereana)

مراقبت از این گیاه ساده است اما وقتی آن را به خانه بیاورید، زمانی لازم دارد با محیط جدید سازگار شود اما در صورت وجود شرایط مناسب، حال و هوای خانه شما را چندین درجه تغییر خواهد داد. این گیاه نیاز به آبیاری منظم دارد اما از خاک خیس متنفر است و در خاک مرطوب با زهکشی مناسب بهترین رشد را دارد. نور غیر مستقیم اما روشن خورشید برای این گیاه عالی است و تا دو متر می‌تواند رشد کند و به یک درخت کوچک جذاب تبدیل می‌شود. زمانی که رشد گیاه انجام شد، در فصل بهار و تابستان گیاه را به درستی با قیچی هرس کنید تا شکل آن اصلاح شود.

گیاه فیکوس ببری

۲. گیاه برگ عبایی (Aspidistra Elatior)

گیاه برگ عبایی یا گیاه چدنی گیاهی با مراقبت ساده و نگهداری آسان است. این گیاه زیبا در برابر کم نوری مقاوم است و به طرز جالبی در سایه بی حال و بی جان است اما در مقابل نور مستقیم خورشید زنده نمی‌ماند. این گیاه را در کنار یک پنجره شمالی بگذارید و از شاداب بودن آن لذت ببرید. همچنین این گیاه در خاک خشک هم می‌تواند رشد کند و مراقب باشید بین دو آبیاری، خاک کاملا خشک شود. خاک این گیاه هنگام آبیاری باید صرفا مرطوب شود چون این گیاه در خاک خیس ریشه‌هایش پوسیده می‌شوند. 

گیاه برگ عبایی

بیشتر بخوانید: گیاهان درمان کننده افسردگی | کدام گیاهان آپارتمانی مانع از افسردگی زمستانی می‌شوند؟

۳. ساکولنت‌ها (Succulent)

ساکولنت‌ها گیاهانی هستند که نیاز به آبیاری زیادی ندارند و در این چند سال به ویژه به دلیل افزایش هزینه‌ها و کمبود منابع آبی به یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی تبدیل شده‌اند. این گیاهان قادر به ذخیره منابع آبی در اندام های مختلف خود مانند ریشه، برگ و ساقه بوده و به همین دلیل توانایی تحمل گرما و کم آبی های طولانی را دارند.

اشکال، رنگ‌ها و بافت‌های منحصر به فرد و متنوع آنها باعث می‌شود تا این گیاهان از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در دکوراسیون باشند و روز به روز هم بر طرفداران آن‌ها افزوده می‌شود. در فصل تابستان دو هفته یکبار آبیاری کافی است و در فصل زمستان یک بار در ماه آبیاری این گیاهان کافی است. 

ساکولنت‌ها

۴. گیاه سانسوریا (Sansevieria)

گیاه سانسوریا چند سال پیش پای خود را به عرصه گیاهان آپارتمانی باز کرد و از آن زمان صحنه محبوبیت را هرگز ترک نکرده‌است. این گیاه که به عنوان زبان مادرشوهر یا گیاه مار شناخته می‌شود در اصل از آفریقا آمده و در قرن هجدهم به اروپا راه یافت. این گیاه زیبایی خاصی دارد و مراقبت از آن بسیار ساده است.

مطالعاتی انجام شده‌است که نشان می‌دهد سانسویریا مواد شیمیایی مضر را از محیط حذف می‌کند و اکسیژن آزاد می‌کند و در نتیجه خاصیت تصفیه‌کننده هوا دارد. مراقب باشید که اگر گیاه برای مدت طولانی خیس بماند، ریشه‌هایش می‌توانند پوسیده شوند و در نهایت، گیاه شما می‌میرد. این گیاه در نور روشن (نزدیک پنجره خانه) بهتر رشد می‌کند، اما می‌تواند در گوشه تاریک هم زندگی خود را ادامه دهد.

گیاه سانسوریا

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت دیجیاتور به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *