شش اشتباهی که باید هنگام تمیز کردن حمام انجام ندهید.

حمام چندین قسمت مختلف دارد که هر کدام نیاز به توجه و دقت خاصی دارند.از جمله مهمترین نکاتی که برای تمیز نگه داشتن حمام باید به آن توجه کنیم عبارتند از استفاده از صابون مناسب، خشک کردن تمام منابع آبی بعد از حمام (روی دیوارهای شیشه‌ای، درهای حمام و کف)، تمیزی کف حمام، روشن کردن فن حمام و تمیز کردن هفتگی حمام. اگر این نکات را رعایت نکنید، حمام شما به زودی کثیف و لکه دار می‌شود. بنابراین حتماً به این نکات توجه کرده و حمام خود را به طور دوره‌ای تمیز کنید.

همه ما زمان زیادی را صرف مرتب کردن حمام و دوش حمام می‌کنیم. ابتدای کار همه حمام‌ها کاشی تمیز و خیره‌کننده‌ای دارند، دوش حمام براق و بدون لکه است و کف حمام از تمیزی برق می‌زند اما به مرور لکه، کثیفی و حتی کپک ظاهر حمام را آلوده کرده و نیاز است که حمام به طور دوره‌ای تمیز شود اما اگر شما این اشتباهات را انجام می‌دهید، هرگز حمام شما مثل روز اول نخواهد شد. این مطلب را همراه ما تا انتها بخوانید تا بدانید چگونه با شش قدم می‌توانید حمام خود را مثل روز اول تمیز کنید.

حمام

بیشتر بخوانید: چند ترفند برای اینکه شیشه و آینه حمام بخار نگیرد | ضد بخار کردن آینه و شیشه به صورت دائمی

راهنمای تمیز کردن اصولی حمام

استفاده از صابون

باقی ماندن منابع آبی روی درهای شیشه‌ای و دیوارهای کاشی

احتمالا شما هم جز افرادی هستید که پس از حمام می‌گذارید تا بخار حمام خشک شود و گاهی در را برای جریان بهتر هوا باز می‌گذارید. اما کافی نیست! خشک کردن تمام  منابع آبی حمام، از جمله روی دیوارها، درهای شیشه‌ای و کف، هر بار که دوش می‌گیرید، بسیار مهم است. اگر این کار را نکنید، با گذشت زمان، به شیشه های لکه‌دار و بدتر از هرچیزی کپک حمام خواهید رسید.

نادیده گرفتن تمیزی کف حمام

کف حمام‌ها با شیب ملایمی ساخته شده‌اند که قرار است منابع آبی را به سمت زهکشی هدایت کند. با این حال، شیب حمام برخی خانه‌ها به اندازه کافی تند نیست که نیروی گرانش بتواند کار خود را انجام دهد. به علاوه، در طول سال‌ها، پاهای ما در جایی که منابع آبی جمع می‌شود، کف راناهموار می‌کنند. در حالی که مجبور نیستید کف حمام را کاملا خشک کنید، باید منابع آبی راکد را با یک اسکاج به داخل زهکشی منتقل کنید. بنابراین، تا زمانی که کسی یک حمام خود خشک‌شونده را اختراع کند!، هر بار که حمام می‌کنید، چند دقیقه اضافه را در برنامه حمام خود جا دهید تا تمام سطوح حمام را خشک کنید. می توانید از یک حوله تمیز استفاده کنید و برای خشک کردن هر سطح زمان بگذارید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن کاشی حمام و سرویس بهداشتی به روش های کاربردی

تمیز کردن حمام

فراموش کردن روشن کردن فن حمام

بدون شک حمام شما دارای فن است و این فن فقط برای از بین بردن هوا و رطوبت پس از استفاده از حمام نیست. این فن کمک می‌کند حمام شما سریعتر خشک شود تا بتوانید از مشکلات کپک جلوگیری کنید. هرچند حمام به گونه‌ای ساخته می‌شود که مرطوب باشد، اما هر چه رطوبت بیشتری را از آنجا دور نگه دارید، حمام شما وضعیت بهتری خواهد داشت. هم هنگام دوش گرفتن و هم بلافاصله بعد از آن، ۳۰ دقیقه در زمستان و یک ساعت در تابستان، فن را روشن کنید. مراقب باشید که فن حمام را بیشتر از یک ساعت روشن نگذارید تا خطر آتش‌سوزی شما را تهدید نکند.

غفلت کردن از تمیز کردن هفتگی حمام

هفته ای یکبار بعد از دوش گرفتن تمام سطوح مرطوب را با محلول یک قسمت وایتکس و ده قسمت منابع آبی تمیز کنید و اجازه دهید تا حدود ۲۰ دقیقه بماند. سپس طبق معمول با منابع آبی آبکشی کرده و خشک کنید. این کار باعث می‌شود رشد کپک‌ها کاهش یابند. حتما هنگام این تمیزکاری فن حمام خود را روشن کنید.

تمیز و خشک نکردن شیشه حمام

اگر دیوارهای شیشه‌ای و شیشه‌های حمام را تمیز و خشک نگه ندارید، لکه دار شده و به خصوص اگر منابع آبی سخت باشد، این لکه‌ها ماندگار شده و به راحتی پاک نمی‌شوند. چند قطره صابون مایع یا مایع ظرفشویی را در یک سطل منابع آبی گرم بریزید و از آن برای پاک کردن شیشه‌ها از هر دو طرف با یک اسفنج نرم یا یک پارچه نرم استفاده کنید. از برس استفاده نکنید تا شیشه خراش نیفتند. سپس شیشه‌ها را با دستمال کاغذی یا حوله نرم خشک کنید.

بیشتر بخوانید: روش کاربردی برای تمیز کردن کپک در حمام | با این ترفند با کپک‌های حمام خداحافظی کنید

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت دیجیاتور به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *