“شاماران” از بهبهان به تماشاخانه سنگلج می‌رسد

«شاماران» از بهبهان به تماشاخانه سنگلج می‌آید

0 نظر


ساسان شکوریان، هنرمند بهبهانی با تجربه‌ای گسترده در کارگردانی آثار، پس از اجرا در گرگان و بهبهان در جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، نمایش سیاه‌بازی «شاماران» را در تهران به روی صحنه می‌برد. این نمایش توسط موسسه جام آثار خلاقانه چهارسو و گروه صحنه نمایش ناب بهبهان تهیه شده و افسانه شاماران و پیوند آن با دوران پادشاهی کیدین هوتران عیلامی را به تصویر می‌کشد.گروه بازیگری شامل افرادی چون اورانوس شرافت و حسین بنائی می‌باشد و اسامی سایر اعضای عوامل اجرایی به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور، ساسان شکوریان هنرمند بهبهانی که سابقه کارگردانی آثار متعددی را در کارنامه هنری خود دارد، پس از اجرا در شهر بهبهان و گرگان و حضور در بخش ویژه صحنه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، نمایش سیاه‌بازی «شاماران» را فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه سنگلج تهران روی صحنه می‌برد.

«شاماران» نوشته علیرضا داوری و کاری از موسسه جام آثار خلاقانه چهارسو و گروه صحنه نمایش ناب بهبهان است که افسانه شاماران و پیوند آن با دوران پادشاهی کیدین هوتران عیلامی در منطقه تاریخی ارجان در بهبهان کنونی را در قالب نمایش ایرانی سیاه‌بازی روایت می کند.

اورانوس شرافت، حسین بنائی، جهانشاد زراعت، مصطفی خندانی، آریا عطایی قهفرخی، حسین طیبی، امیرحسین شکوریان، مهدی مومن، مریم پراش، آوا شکوریان، فاطمه هاشمی و یلدا خاضعی در نمایش سیاه بازی «شاماران» بازی می کنند وعنایت خادم بشیری، مهدی محتشم، حسین عبداله‌زاده و عارف بهبهانی گروه هنر صوتی و نوازندگان این نمایش هستند.اسامی سایر عوامل اجرایی و اخبار تکمیلی این نمایش به‌زودی اعلام می‌شود.


نمایش سیاه‌بازی «شاماران» توسط هنرمند ساسان شکوریان اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *