سگ مکاترونیک Lenovo با ۶ پا از منابع آبی برآمد

سگ رباتیک لنوو ۶ پا از آب درآمد


یک ربات شبیه سگ به نام Daystar Bot GS توسط شرکت بوستون دینامیک طراحی شده که با داشتن یک جفت پای اضافی، برای ثبات بیشتر و مانور بهتر روی سطوح ناهموار کمک می‌کند. این ربات با سیستم کنترل پیشرفته‌ای برای فعالیت در محیط‌های چالش برانگیز طراحی شده است و می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های ادراک پیشرفته، محیط اطرافش را درک و عمل کند. اهداف استفاده از این ربات شامل بخش های تجاری، صنعتی و عمومی بوده و برای مواردی مانند ساخت وساز، بازرسی و عملیات جستجو و نجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این معرفی نشان‌دهنده تحولات جالب در حوزه بازار سگ‌های مکاترونیک است که هرچند جزییات دقیق تر انتشار نیافته، اما قرار است که این ربات با سطح مقاومت بالا در برابر منابع آبی و غبار، در عملیات‌های خود عملکرد بیشتری داشته باشد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از گیزموچاینا، این ربات شبیه سگ مکاترونیک شرکت بوستون دینامیک (اسپات) طراحی شده اما یک تمایز مهم دارد و آن یک جفت پای اضافی است. این افزودنی جدید به ثبات بیشتر Daystar Bot GS و قابلیت مانور آن به خصوص روی سطوح ناهموار کمک می کند.

طبق گزارش ها Daystar Bot GS برای فعالیت در محیط های چالش برانگیز ساخته شده و دارای سیستم های کنترل پیشرفته ای است که احتمالا می توانند حرکات دقیق و ناوبری را هدایت کنند. همچنین استفاده از الگوریتم های ادراک پیشرفته در ربات حاکی از آن است که ابزار مذکور می تواند محیط اطرافش را درک و طبق آن عمل کند. از سوی دیگر ٖDaystar Bot GS دارای گواهینامه IP66 protection است که نشان دهنده سطح مقاومت نسبت به غبار و منابع آبی در عملیات های فضای آزاد است.

در وب سایت رسمی موجود ورای این جزییات تکنیکی، کاربردهای احتمالی Daystar Bot GS نیز ذکر شده است. به نظر می رسد لنوو سعی دارد این ربات را برای بخش های تجاری، صنعتی و عمومی عرضه کند تا در حوزه های ساخت وساز، بازرسی و حتی عملیات های جستجو ونجات به کار رود.

هرچند جزییات دقیق تر و عملکرد ربات هنوز اعلام نشده اما ساخت چنین ابزاری نشان دهنده تحولاتی جالب در حوزه بازار سگ های مکاترونیک است.


ربات Daystar Bot GS طراحی شده است با توجه به نیازهای محیط های چالش برانگیز، این ربات دارای سیستم های کنترل پیشرفته و الگوریتم های ادراک پیشرفته است. هدف از ساخت این ربات، استفاده در بخش های تجاری، صنعتی و عمومی می باشد تا در حوزه های ساخت وساز، بازرسی و عملیات جستجو و نجات مورد استفاده قرار گیرد. این ربات دارای گواهینامه IP66 protection برای مقاومت در برابر منابع آبی و غبار است و با داشتن پای اضافی به ثبات و قابلیت مانور بیشتری نسبت به ربات های مشابه دست یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *