سگ مکاترونیک در اسپانیا گشت زد

سگ رباتیک در اسپانیا گشت زنی کرد


در این گزارش ذکر شده است که سگ رباتیکی که توسط محققان موسسه آموزش عالی مالاگا طراحی شده است، در چند سال اخیر به عنوان پشتیبان برای پلیس و رصد تخلفات ترافیکی مورد استفاده قرار گرفته است. این ربات که با استفاده از فناوری 5G کنترل می‌شود، از اسکوترهای برقی در مناطق ممنوعه پیگیری می‌کند و به طور خودکار عمل می‌کند. عابران نیز به این سگ مکاترونیک علاقه نشان داده‌اند و برخی از آن به عنوان حیوان خانگی خود استفاده می‌کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، عابران به این سگ مکاترونیک توجه خاصی نشان دادند، برخی شیوه راه رفتن ربات را تقلید می کردند و برخی دیگر آن را با حیوانات اهلی خود آشنا می کردند.

محققان موسسه آموزش عالی مالاگا طی ۲ سال گذشته این ربات را برای پشتیبانی از فعالیت های پلیس و رصد تخلفات ترافیکی مانند استفاده از اسکوترهای برقی در مناطق ممنوعه ابداع کردند. این ربات ۴ پا از راه دور کنترل می شود اما به تدریج با سیستم AI یکپارچه می شود تا بتواند به طور خودکار عمل کند.

آلمودنا دیار محقق در این باره می گوید: نکته متمایز درباره این پروژه استفاده از فناوری 5G برای عملیات های از راه دور ربات، تحلیل تصاویر و ردیابی موقعیت های خطرناک است.


محققان موسسه آموزش عالی مالاگا به مدت 2 سال، مکاترونیک سگ را برای پشتیبانی از فعالیت‌های پلیس و رصد تخلفات ترافیکی ابداع کردند. این ربات با استفاده از فناوری 5G کنترل می‌شود و با سیستم AI یکپارچه می‌شود تا بتواند به طور خودکار عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *